Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

turbotinker schreef:Ik ben één maal van de weg gehaald omdat ik zonder zadel en bitloos reed.
Volgens de persoon (eigenaresse van een manege) bracht ik mezelf en anderen in gevaar door zonder bit de straat op te gaan!
'Want als hij ervandoor gaat krijg je hem niet terug'.
Ik heb toen tegen deze mevrouw gezegt dat als je mijn paard een bit in doet,dán houd je hem helemaal niet meer!
Geváárlijk...Tggg...sorry ik was aardig gepikeert.Volgens deze mevrouw mag je niet zonder optoming met je paard in het openbare verkeer deelnemen...
Volgens mij valt dat wel mee...?
want dan val ik eraf, maar als je prima kunt blijven zitten zonder zadel, moet je het doen! toch?
)"

Morrie schreef:ik rij tegenwoordig met enkel een touwhalster (met een zware koudbloed), ik loop er ook veel naast en zondag kwam ik een boer tegen die het helemaal begreep: ik liep erlangs omdat ik m'n hoofdstel thuis vergeten was.....![]()
Het grappige is dat niet paardenmensen meteen snappen waarom ik zonder bit rijd (ik leg het uit als ze erom vragen) en paardenmensen het onverantwoord en stom vinden: hoe kan nou sturen en stoppen zonder bit????
Lindy1109 schreef:Hoe gaat dat in zn werk bitloos rijden en kan een paard dat ook nog leren wanneer hij altijd met bit is gereden