ik heb een beetje omgekeerd probleem.
Misschien dat ik een paard voor iemand ga rijden, omdat ik voor mijn opleiding de B door moet. het paard wat ik normaal rij, is daar nog niet aan toe, vandaar (tijdelijk) dit paard. We zijn nu voorzichtig wat begonnen met in de hand nemen, borstelen, longeren, dat soort dingen, omdat ze een tijdje stil gestaan heeft. Op zich is ze heel braaf, maar de vorige verzorgster heeft hem heel leuk allemaal kunstjes aangeleerd. Nou vind ik VD echt super, en zou het zelf ook wel willen doen, maar het probleem is dat dit paard het constant doet!!!
Met enige regelmaat zet ze zich rustig op de achterhand, om vervolgens met de voorbenen omhoog te komen..... Het gaat echt heel rustig en beheerst allemaal, maar als ik in het pad sta, heb ik wel een voorhoef tegen me aan. En aangezien ik redelijk kort geleden mijn bovenarm al gebroken heb gehad, ben ik hier niet zo weg van.
Hetzelfde geld voor het optillen van de hoef. Ze voert het netjes uit, strekt het been naar voren en blijft zo staan.....
het probleem is dus dat ze het vanuit zichzelf doet!! Of dat ik een commando geef waar ik met niet van bewust ben, omdat ik niet weet welke comando's de vorige verzorgster gebruikt heeft.....
wat nu?