[AR] sulky met of zonder rem ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mariska12

sulky met of zonder rem ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 18:28

ik zit te denken om voor me shet een sulky te kopen .
omdat hij het slepen erg goed doet !!
ik wou eerst een 4 wiel maar zoveel geld heb ik nu ff niet Knipoog
en een sulky is volgensmij lekker licht om mee te beginnen ..

maar de vraag.. zouden jullie met of zonder rem nemen ?

alvast bedankt Haha!

Buckje

Re: sulky met of zonder rem ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:22

Ik zou met rem hebben, die is nog net ff wat meer verstevigd dan de andere om de wielen.en ik had er erg profijt van.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:17

Altijd met rem. Je kan hem altijd niet gebruiken maar als je hem niet heb, kan je hem ook nooit gebruiken. In principe remt zo'n sulky wel op de broek en stophaken maar ik vind het toch altijd wel makkelijk voor het stoplicht of als de pony achteruit gaat waar het niet mag.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:20

stophaken zitten niet eens aan zon sulky, dus ik vind het eigenlijk wel verplicht ook Bloos

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:21

met rem je weet maar nooit

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:22

als je een licht sulky remt, zwalkt hij volgens mij achter je pony aan en daarnaast heeft hij denk ik niet veel effect.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 00:08

De rem is natuurlijk niet bedoelt om een pony te stoppen als hij aan de kletter gaat, dat hou je met een rem (zelf op vier wielen schijfremmen, spreek uit ervaring) echt niet tegen. Ik gebruik mijn rem eigenlijk alleen om te voorkomen dat ze achteruit gaan bij het halthouden, in de overgangen en heuvelafwaarts

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 01:02

horsewisper schreef:
stophaken zitten niet eens aan zon sulky, dus ik vind het eigenlijk wel verplicht ook Bloos

Bloos wel op de onze Bloos
wij hebben dan wel een etere recreatie sulky
deze zijn normaal iets van een 750 euro Bloos

tja een rem ..wat moet ik er van zeggen
als je veel dijkje op en af gaat of in een heuvelachtig gebied woont is een rem wel
fijn voor de pony als je heuveltje afgaat kan je beetje bij remmen zodat niet volledige gewicht
vd wagen op de pony hangt
zeker bij de zwaardere wagens ..

of bij een wat onrustiger paard als lichte overtuiger bij de toplichten tegen het achteruit gaan
maar als je paard(of pony) echt achteruit wil helpt die echt niet (of kanteld de wagen nog eerder)
werkt verder ook echt niet als rem als de pony harder wil of erger gaat dan wat in de planning ligt

heb door ondeskundig gebruik gekke dingen zien gebeuren door de rem

voor onze "grotere"zie ik het voordeel er wel van in
maar met ene licht wagentje op recht terein met een uber sterke shetter ..
kweet niet , wij hebben m iig niet Knipoog ook niet op ons spidertje (4 wieler show wagen)

piened

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:25

De keuze voor een rem wordt met name bepaald door het terrein waarin je rijdt. Ga je vaak een heuveltje of licht hellende weg af, dan is een rem raadzaam. Ook voor het stilstaan is het gemakkelijk. Je kunt de Sulky dan mooi stil houden, zonder dat bij iedere beweging van je pony de kar mee beweegt.

Het is al gezegd: gebruik de rem niet om de Pony zelf tegen te houden, dat gaat niet werken.

Overigens, alle Sulky's die nu bij de dealers van sulkys.eu staan zijn al uitgevoerd met een boom die WEL stophaken heeft. Dus daarover geen zorgen. Die sulkys zijn overigens ook al allemaal voorzien van een nieuwe en veilige zweng waar het tuig op blijft zitten.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:39

ik heb zelf de sulky met rem. hij is inderdaad handig voor bijvoorbeeld met halthouden, dat ze niet achterwaarts gaan, of bij heuveltjes af om de kar iets af te remmen maar je pony hou je er inderdaad zeker niet mee tegen.. mijn pony vind halthouden erg moeilijk, als ik daarbij mn rem ook intrap loopt ze er gewoon doorheen Knipoog