) dacht ik: ik ga eens vd proberen want ik denk dat hij dat wel leuk vindt. Nu ben ik bij het begin begonnen. Aan de hand stappen en als ik zeg: 'ho' dan stilstaan. Belonen met een snoepje, ...toen had hij het al snel door. Voetjes geven en dan een snoepje als hij al netjes z'n voet optilt als ik z'n beentje aanraak....Echter vraag ik me af of ik niet te simpel begin. Hij bedelt nu namelijk nogal. Als ik gewoon stap aan de hand dan probeert hij continu met z'n neus mijn jaszak in te duiken. Als we nu klaar zijn en ik laat hem los dan kan ik net zo goed naar stal gaan want hij volgt me op de voet omdat hij weet dat ik snoepjes in mijn jaszak heb. Is het wel een uitdaging voor hem?
Hoeven krabben gaat nu prima maar ik zou graag willen dat hij z'n voetje optilt zonder dat ik er tegenaan hoef te leunen maar gewoon als ik zeg: 'voetje' dat hij netjes z'n voetje optilt .....moet ik hem dan echt bij ieder voetje belonen met een snoepje of pas na 4 voetjes....en hoe lang houd ik het belonen met snoepjes vol bij iets simpels als voetje geven...een week, een maand....
Kortom...wat beginnersvraagjes.
)