Hulp/schema gevraagd, VD kom niet verder.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

X_orville_X

Hulp/schema gevraagd, VD kom niet verder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 07:51

sorry is de titel fout, ik snap niet hoe je het goed moet doen. maar:

ik heb een pony, grote E, BWP, 16 jaar.
ik ben bezig met VD, en als ik dan bezig ben met kusje geven, dan komt er maar gewoon geen verandering in... ik weet niet of het me ooit nog gaat lukken om dat goed te kunnen Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig

zouden jullie voor mij een schema op kunnen stellen? [degene met verstand van VD..die ervaring hebben ofzo..]

bijvoorbeeld:
maandag 5 minuten kusje geven proberen, 5 minuten dit, zus en zo..?

ik zou niet weten hoe ik moet beginnen, wat kan hij al:
stap [op commando, maar ook nog niet helemaal] blijf, halt, maar als ik halt zeg loopt ie meestal nog door tot ie voor mij is en draait zich dan om en stopt Clown, back kan hij al een beetje, en dat was 't dan. en nu ben ik dan bezig met kusje geven enzo.....en ook draf nog want dat zit er niet echt goed in.. en hier, maar, mijn vraag is dus:
zouden jullie voor mij een schema op kunnen stellen, zodat ik dan mezelf daar aan kan houden, en dat ik uitendelijk, jah ik niet maar mijn pony, VD kan Tong uitsteken Vingers aflikken Pling Haha! Haha!
als jullie dat zouden willen doen.. Bloos

ik wil eigenlijk het liefst niet iedere dag VD doen, want ik heb ook nog school enzo en ik doe ook aan dressuur/springen/buitenritten Cool

dus 2x in de week ofzo?

zouden jullie mij misschien een berichtje willen sturen [via mailbox op bokt,] want ik snap niet zo heel goed hoe je hier een topic bij kan houden, zodat je meteen op dit forum komt.

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt al vast Bloos Duivel

ik heb zo'n clickerding wat je ook voor de hond gebruikt. is dat goed?
Laatst bijgewerkt door Tanja op 04-09-07 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast en posts samengevoegd, gebruik aub de edit knop!

X_orville_X

Re: Hulp/schema gevraagd, VD kom niet verder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 20:56

waarom reageert er niemand op?
er zijn toch heus wel mensen die mij kunnen helpen? Bloos
het is maar 5 minuten typen en je helpt er iemand heel ver mee! Huilen

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:50

ik ben zelf ook beginneling.. maar denk dat het per paard verschilt hoe lang je ergens mee bezig moet zijn.. denk dus niet dat je veel hebt aan zo'n schema.. Gewoon lekker veel afwisselen en kijk tot hoever je paard het nog leuk vind om te doen.. Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:54

hoe loop je weg als je halt hebt gezet? Vooruit of achteruit? Ik zie namelijk regelmatig mensen de fout maken die een paard leren volgen, vervolgens leren op de plaats de blijven, en dan zelf vooruit weg lopen. Tja, dat is voor het paard nogal verwarrend, aangezien hij geleerd heeft zijn trainer te volgen.
Ik loop dus altijd achteruit weg op het moment dat het commando stay gegeven is

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 06:38

stef schreef:
hoe loop je weg als je halt hebt gezet? Vooruit of achteruit? Ik zie namelijk regelmatig mensen de fout maken die een paard leren volgen, vervolgens leren op de plaats de blijven, en dan zelf vooruit weg lopen. Tja, dat is voor het paard nogal verwarrend, aangezien hij geleerd heeft zijn trainer te volgen.
Ik loop dus altijd achteruit weg op het moment dat het commando stay gegeven is

oke Knipoog
kan jij ook een schema voor mij maken? Bloos Haha! Bloos
zo van:
2 weken stap draf en halt en back enzo
3 maanden oefen je pas, piroutte enzo

en dan per dag ingedeeld ofzo?
of iedere dag 't zelfde en dan ook de uitleg erbij hoe je het uitvoert?
ik weet 't wel. maar dat heb ik gezien op een paar site's dus als jij het anders zegt, kan ik het misschien wel combineren met elkaar Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 06:41

ik volgen even mij lukt het ook nooit echt lekker

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:57

orville, er is geen schema, elk paard is anders

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:17

nee een schema kan niet... Dat is het nu net; je moet leren zien wanneer je met de volgende oefening moet verder gaan. Ook moet je leren je oefening op te delen in kleine trapjes.

bv: niet verwachten dat hij meteen zn voet gaat opheffen als je 'voet' zegt, maar eerst alvast belonen als hij gewoon al zijn gewicht van dat been haalt. Daarna kan je overgaan naar voet even opheffen en dan steeds langer en vlotter opheffen bv.

ook zou ik je paard eerst heel goed leren wijken voor druk. Zo goed zelfs dat hij snapt dat hij moet uitwijken op de plaats die je aanduid. Achterhand aantikken wil dan zeggen achterhand laten uitwijken, hals aantikken wil zeggen hals en hoofd wegkeren (neckreining).Dat is een goeie basis voor veel oefeningen, want later kan je zo ook leren 1 voet in te buigen om te knielen ofzo...

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 14:57

kynshiri schreef:
nee een schema kan niet... Dat is het nu net; je moet leren zien wanneer je met de volgende oefening moet verder gaan. Ook moet je leren je oefening op te delen in kleine trapjes.

bv: niet verwachten dat hij meteen zn voet gaat opheffen als je 'voet' zegt, maar eerst alvast belonen als hij gewoon al zijn gewicht van dat been haalt. Daarna kan je overgaan naar voet even opheffen en dan steeds langer en vlotter opheffen bv.

ook zou ik je paard eerst heel goed leren wijken voor druk. Zo goed zelfs dat hij snapt dat hij moet uitwijken op de plaats die je aanduid. Achterhand aantikken wil dan zeggen achterhand laten uitwijken, hals aantikken wil zeggen hals en hoofd wegkeren (neckreining).Dat is een goeie basis voor veel oefeningen, want later kan je zo ook leren 1 voet in te buigen om te knielen ofzo...

oja schema kan dus niet.. maar is zo'n hondenclicker ding goed?:D:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:59

X_orville_X schreef:
kynshiri schreef:

oja schema kan dus niet.. maar is zo'n hondenclicker ding goed?:D:P

das iets wat ik wel weet en ja dat is een goede methode miss een keer op de site van amable kijken of pink horizon dat is heel leerzaam (: heb die site's ook al een keer of 100 bekenen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 08:21

een klicker is een klicker, heb ooit eens voor 1 euro 4 "klikkikkers" bij de speelgoed winkel gekocht, werken ook prima, zijn alleen wat sneller lam

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 08:27

ik heb er ook eentje liggen. Bij mn een paard werkt dat goed. Bij de anderen gaat het eigelijk vlotter zonder...

Maar als je zelf moeite hebt met op het juiste moment te belonen, kan een clicker je wel helpen...