in staking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ansieee

in staking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 19:10

Dit heb ik dus al eerder meegemaakt, een stakende pony
ze is heel braaf verder maar aan de longe wil ze niet lopen op de rechterhand
gewoon elke keer iemand ernaast, en gewoon geduld hebben tot ze het wel eindelijk doet?
of heeft iemand misschien een andere oplossing? want ik ben ook vaak in m`n eentje en ik sta niet op een stal maar op een land, dus vaak geen hulp.

traan_beauty

Re: in staking

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:59

Dat probleem heb ik dus ook..
Mijn pony heeft verder lopend helemaal geen probleem om op de rechterhand te lopen maar zodra de longe eraan gaat draait ze zich om en gaat ze kei hard rennen (dus gewoon om mij uit te proberen...). Ze wil ook wel eens heel hard gaan trekken zodat ze mij omver trekt Nagelbijten / Gniffelen .
Op de linkerkant gaat het allemaal heel lief en aardig (wel wat geren, maar ze word nog beleerd door iemand anders dus ik ben haar nu de commando's aan het leren).

ansieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 09:04

Ja mijn pony is al 13, maar ik heb haar pas 2,5 maand Lachen
ze gaat bij mij gewoon stilstaan en dan loopt ze naar me toe dus ik stuur haar steeds weg maar ze blijft het doen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 18:53

Misschien een tip om echt HEEL streng te zijn. Maak jezelf groot en zorg dat je haar echt duidelijk wegstuurt met je zweep. Blijft ze nog lopen, laat haar dan eens flink schrikken met je zweep, zo nodig kun je altijd een klein tikje geven zodat ze wél doorloopt.

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:42

Heb ik ook gehad met m'n paardje, maar dan beide kanten op Haha!

Maar goed, ik heb de clicker gebruikt, heeft echt supergoed gewerkt.
Het duurt wel even maar dan heb je ook wat.

Elke keer als die één stap deed click en beloning, en zo verder naar 2 stappen en ga zo maar door.

Op een gegeven moment viel het kwartje, en nu longeer ik 'm zonder problemen.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:11

Houd het paard wat korter op de volte en ga er iets achter lopen, dus blijf iets dichter bij de achterhand. Zorg dat je het paard kunt raken met de zweep. Desnoods even streng inwerken met de zweep, als ze dan een sprongetje neemt, probeer dan zo min mogelijk de voorwaartse beweging te hinderen, spring desnoods even mee.
Mocht ze nu echt een sprint nemen, zorg dan dat je een kleine longeerring hebt afgezet!!