Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

xx_Irisje schreef:of 2 teugels er aan hangen, een aan het bitje en de ander aan je bitloze optoming, als het echt niet gaat mapkje je bitje erbij.
Inge_ schreef:xx_Irisje schreef:of 2 teugels er aan hangen, een aan het bitje en de ander aan je bitloze optoming, als het echt niet gaat mapkje je bitje erbij.
Dit zou ik proberen voor als je in het bos bitloos wilt rijden. Je hebt gewoon de teugels van je bitloze optoming vast en voor de zekerheid heb je ook nog teugels aan het bit zitten.
Dressuur en bitloos kan prima samen gaan hoor.
Citaat:Als hij braaf is in het bos zeg maar, zou het wel kunnen denk ik. Want als die vaak schrikt of zo dan kun je hem moeilijk bij je houden. Zou die braaf zijn in het bos en zou het aan mij liggen dan zou ik wel zonder bit gaan rijden in het bos.
Citaat:Je zou ook voor een zacht bitje kunnen gaan in combinatie met zo'n hoofdstel waar je het bitje gewoon uit los kunt klikken. Dan heb je EN geen bit EN nog eens geen extra druk op neus of achter de oren waar hij hinder van zou kunnen ondervinden
roosw schreef:Ja je kunt wel afwisselen van deze manieren van rijden. Maar toch ik denk dat je daar beetje mee moet oppassen. Ik heb het zelf ook wel eens maar ik denk dat het toch wel duidelijker en dus prettiger zou zijn voor het paard als je gewoon consequent met 1 soort stijl bezig bent....
JoviBan schreef:Dressuur en bitloos is prima te combineren.
Het mooie van bitloos is dat wanneer je zonder druk op de teugels rijdt, er ook nergens druk is. Dus ook niet op de neus of achter de oren.
JoviBan schreef:Het mooie van bitloos is dat wanneer je zonder druk op de teugels rijdt, er ook nergens druk is. Dus ook niet op de neus of achter de oren.