Hoe VD-en zonder bak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Hoe VD-en zonder bak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 12:45

Hoi. Lachen

Ik ben vooral de laatste tijd erg geinteresseerd in vrijheidsdressuur. Dit zou ik dan willen doen met 1 van mijn verzorgpaarden. Maar daar heb ik geen bak. Scheve mond
Ik wil wel een stukje weide afzetten hiervoor, maar ben bang dat ik wordt uitgelachen door de eigenaar Bloos
Ik weet zeker dat het wel mag hoor, ik mag alles met zijn paarden doen. Lachen Maar het is nogal een nuchtere boer, en hij zal wel denken dat ik gek geworden ben Clown
Ik kan het ook gewoon in de weide proberen, maar ik denk dat ze dan gewoon verveeld wegloopt of gaat eten Huilen van het lachen

Bovendien ben ik bang dat ik al snel haar aandacht verlies. Dat ze het saai gaat vinden of niet snapt.

Weten jullie een oplossing? Groetjes, [***]

Monchou

Re: Hoe VD-en zonder bak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 17:06

Niemand dus? Scheve mond

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:09

Even een stipje. Heb zelf ook niet de mogelijkheid voor een bak. Maar ik denk dat je het wel gewoon kunt proberen op de wei.

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:12

Je kunt het evt. ook gewoon ergens op straat proberen aan een touw maar of dat werkt Nagelbijten / Gniffelen Ik doe het ook gewoon in een afgezet stukje wei hoor gaat prima Knipoog Op het verharde kun je ook geen buigingen oid doen.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 11:57

Op straat zal ik het niet doen in ieder geval niet buigingen steigeren e.d
Met een afgezet stukje weiland kan het best, en een beetje afwisseling houden zodat je pony z'n aandacht niet verliest Knipoog

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 12:00

Ik heb hetzelfde probleem en ik vd gewoon in de wei Lachen Een stukje afzetten kun je best doen. Wil of durf je dit niet, dan doe je het gewoon in de wei zelf. Als je bang bent dat je haar aandacht verliest, moet je gewoon duidelijk maken dat ze op jou moet letten en zorgen dat je afwisselend bezig blijft. Amable kan dat iets duidelijker uitleggen Knipoog

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 16:43

Okee, bedankt Lachen

Ik ben vandaag een beetje begonnen, met meelopen, stilstaan e.d Lachen
Ze blijft wel bij me, maar zit zo ontzettend te azen op de snoepjes die ik in mijn zak heb! o!
Vreetzak Huilen van het lachen
Ze deed het wel goed Ja

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:22

Inderdaad kan het in de wei ook wel denk ik.. Misschien volgende keer proberen zonder snoepjes in je zak? Knipoog Dan let ze nog wat meer op jou waarschijnlijk, dan op de snoepjes..

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:53

VD kan prima in de wei, het paard staat daar de hele dag en zal dus niet zo snel door het gras afgeleid worden, vooral niet als ze bij jou iets lekkerders kunnen verdienen. Door met een clicker te werken verleg je de aandacht van het snoep naar jou. Hoe je daar mee aan de gang kan gaan staat op mijn site www.amable.nl