[AR] verloopstuk voor D-ring streng en stropstreng

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jos1

verloopstuk voor D-ring streng en stropstreng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 11:30

Wie weet waar je verloopstukjes kunt krijgen om D ringen van een streng middels een strop vast te maken aan het zweng?

Ik heb dus strengen met een D ring an het uiteinde en aan het zweng snelsluitingen.
Nu zou ik willen gaan lessen in de toekomst, maar die karren daar hebben geen snelsluitingen en men werkt daar dus met strengen middels een strop aan het uiteinde.

Nu wil ik niet een paar extra strengen kopen, maar zoek dus naar zo'n tussen stukje, welke aan één kant dus een strop heeft en aan de andere kant een snelsluiting heeft.

Welke winkels verkopen dit?

Alvast bedankt.

Nibbit

Re: verloopstuk voor D-ring streng en stropstreng

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:31

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:14

Ik weet niet of zulke verlengstukjes standaard bestaan.
Je zou eens bij Ideal dealers kunnen informeren.

Of anders laten maken door een tuigmaker inderdaad, maar misschien dat je dan net zo goed een paar extra strengen kunt kopen, dat zou je even goed na moeten vragen... Knipoog

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:23

Waneer je er D-ringen aan hebt zitten kun je daar toch ook gewoon een strop van maken? Of worden je strengen dan tekort?

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 19:04

Nee, dat gaat niet, het is dan niet dat de strengen te kort worden, al zou dat heel goed kunnen, maar het past dan niet goed en veilig aan het zweng, daarom heb je ook twee systemen, of een strop, of met snelsluitingen (ook wel veligheidssluitingen genoemd)

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:32

Hmm, dat moet een zadel/tuigmaker toch zo voor je kunnen maken? Desnoods van kunststof band, makkelijk en niet duur. Als ik de tuigmaker waar ik altijd kom zoiets zou voorleggen maakt ie het zo, op maat en naar wens.
Zelf heb ik (doorlopende) strengen met gaatjes, en aan het zweng hangen de gespen, dmv snelsluitingen. Bij dit tuig (gemaakt door diezelfde tuigmaker) heb ik losse stroppen gekregen, maar dan met een gesp er aan. Dit had dus ook met een snelsluiting gekund, ipv gespen. Hij ziet mijn pony blijkbaar nog wel een keer voor een ouderwets wagentje lopen Haha!.
Ik denk dat een beetje tuigmaker ze zo voor je maakt!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 23:12

Een setje nieuwe strengen kost waarschijnlijk net zo veel...