[AR] Wie doet er 1 sept. mee aan de rally bij Onder de Kastanje ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xan

Wie doet er 1 sept. mee aan de rally bij Onder de Kastanje ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 21:07

Ik ben heel benieuwd of er hier mensen zijn die op 1 september mee doen aan de rally bij Onder de Kastanje. Na afloop is er ook een BBQ.
Ik zou het leuk vinden om alvast met andere hierover te "kletsen".
En des te leuker is het dan om elkaar te ontmoeten.

winnitou

Re: Wie doet er 1 sept. mee aan de rally bij Onder de Kastanje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 00:05

He wat leuk, ik ben ook van de partij. Heb alleen nog niet zo'n goed idee van wat ik me er bij voor moet stellen t.o.v. de opdrachten c.q. vragen. Hoe is de route beschrijving of ga je van opdracht naar opdracht en alleen met correct oplossen kom je bij het volgende punt. (wordt voor ons erg lastig want we hebben een hoog blondine gehalte op de aanspanning, denk dat ik mijn haar maar ga verven, wie weet helpt het)
Wie heeft er al eerder mee gedaan en kan er wat meer over vertellen?

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:51

Wij hebben wel overwogen om mee te doen, maar ons paardje is nog niet ervaren genoeg.. volgend jaar doen we zeker mee, want het lijkt me echt heel leuk om te doen!

xan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 18:07

Jammer voor dit jaar. Wij zijn ook heel benieuwd hoe het gaat. Ons paard schrikt van een zwerfkei die er al 1000 jaar ligt en stond omgekeerd op de weg Haha!
Wij doen vooral mee voor de gezelligheid en de lol. Ik hoop dat we je volgend jaar daar zien.

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:44

Heb je al wel eens meegedaan?

xan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 20:00

Nee nog nooit.
Ik kan niet eens mennen !
Maar ik ga met 2 menners mee. Ik ben voor de intelligentie (haha) Haha!
We gaan met het paard waar ik op dressuur en waar de eigenaresse mee ment.
Zij en nog een vriendin van mij kunnen mennen, en ik doe mee omdat ik volgens hen ook moet ervaren hoe leuk het mennen is.
Maar het lijkt me ook heel leuk om zoiets met veel mensen te gaan doen.
Lekker met je paard en gezellige mensen een leuke dag te hebben.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 20:01

Trouwens JJJose je hebt een heel leuk paard, zo op je profiel te zien. Men jij wel bij Onder de Kastanje ??

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 08:14

Wij hebben de allereerste keer mee gedaan, een paar jaar geleden, toen het ging om het 20 jarig bestaan van Mensport. Het was toen heel gezellig, wel waren veel paarden veel vermoeider bij de vrijwillige controle dan verwacht. Het terrein kan aardig zwaar zijn, dus kalm aan.

De opdrachten zijn gewoon komisch, niks van: je moét iets oplossen om ergens te komen. Gewoon een ritje met routebeschrijving en opdrachtjes.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 12:55

Bedankt voor je tip van het kalme aan, want ons paard is nog weinig gewend voor de kar.
Wij hebben nu ook teamkleding (helemaal de verkeerde kleur Duivel ). dus komisch gaat het zowiezo worden.
Maar ik begrijp dat je dit jaar niet meedoet ??

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:23

Nee, wij komen om diverse redenen al een paar jaar niet meer bij Onder de Kastanje om te lessen en dan gaat het helemaal wat verwateren. Bovendien hebben we de hele zomer al een 'menstop'. Mijn man revalideert op dit moment wegens chronische pijnproblemen en komt vrijdag na 3 maanden weer thuis. Hij is wel de hele zomer in de weekenden thuis geweest, maar moest dan rustig aan doen. We gaan volgende week weer rustig aan beginnen als de paarden weer netjes rondom op nieuwe ijzers staan.

Let op hoor, het gebied waar de rally verreden wordt is erg mooi, maar de zandpaden kunnen heel zwaar en diep zijn. Probeer van te voren je paard redelijk op conditie te hebben, anders rijdt je hem helemaal kapot.

Wij reden toen vaak rond Kootwijkerbroek en ook nog enkelspan toen. Ons paard werd bij de vrijwillige controle meteen goed bevonden, maar heel veel van de anderen moesten verplicht nog een tijdje wachten, zelfs alle Tinkers van Onder de Kastanje die altijd daar lopen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:25

Kun je dit ook onder zadel doen zonder kar?
Dat lijkt me heel leuk om te doen

xan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 18:24

ElCamino schreef:
Kun je dit ook onder zadel doen zonder kar?
Dat lijkt me heel leuk om te doen

Volgens mij wordt dit echt georganiseerd door de men-club. Dus alleen voor aanspanningen.
Wat mij betreft mag het ook onder het zadel, ben ik veel beter in. Haha! Haha!
Wij (ons team) heeft ook het grapje dat als het niet meer gaat, ik op het paard ga en die andere 2 de kar gaan trekken. Haha! Eén daarvan is winnitou, die hierboven ook heeft gereageerd.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 18:26

@ MoniqueT: ik zal het je volgende week vertellen hoe het gegaan is. Ik dressuur alleen met dit paard, dus heb geen idee hoe het met het uithoudingsvermogen voor de kar gesteld is.
Maar we doen rustig aan, het is tenslotte geen wedstrijd wie het eerste binnenkomt.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 23:59

To nu toe zijn we de enige Xan, maar we zijn we weer wat wijzer.
De outfits zijn gelukt. De voorpret alleen al is leuk. Vrijdagmiddag gaan we Xandra voor de kar zetten (en rijden).
Kunnen wij vast wennen. (of Xandra) Je moet ons maar vertrouwen.
Moet de gps nog mee?

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:18

We rijden nu met Wax daar in de omgeving (lessen bij de kastanje). En sommige gedeeltes zijn best zwaar. Dus je paard moet volgens mij wel een beetje in conditie zijn!

@Xan: Dank je wel voor het compliment. Hij vind zich zelf soms ook erg mooi en moet dat even met de hele wereld delen Haha!.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:44

Het ligt een beetje aan de uigezette route. Bij OdK in de buurt valt het zware nog wel mee... sommige stukkies wel maar met een drafje ben je daar zo doorheen. Hoop dat jullie niet over de vlakte hoeven....pfff

Zou iemand na afloop de route/vragen aan me kunnen doormailen, ik wil ook zoiets organiseren maar dan onder het zadel en wil graag ideetjes opdoen...

xan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 13:48

Ik zal de vragen (als het kan) meenemen.
Wij gaan n.l. aan het eind van de maand met de manege op kamp in hetzelfde gebied, misschien is het dan ook een leuk idee om te doen. Als het lukt mail ik ze door Elcamino.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 14:00

Het terrein is heel verschillend. Ik weet dat de eerste route langs het militaire oefenterrein aan de kant van Harskamp ging. Het stuk daarheen gaat door behoorlijk mul zand. Ook de vlakte, de hei, kan behoorlijk mul zijn. Het is inderdaad heel erg wisselend, maar met een ongetraind paard zou je daar m.i. niet moeten meerijden. Maar anderzijds: je hoeft ook weer niet op endurancekracht getraind te zijn. Gewoon je verstand gebruiken.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 21:33

Ons paard heeft de hele maand juli op de kastanje gestaan om getrained te worden, daarna is ze ook nog een paar keer heen geweest om een uurtje of 2 tot 3 een ritje te maken.
En wij gaan idd niet om wie het snelst is. Je hebt best kans dat wij onderweg onze eigen picknic plek maken.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:04

let vooral ook op de genummerde paaltjes! handig voor als je de weg kwijt bent Tong uitsteken de route is vaak opzich al lang genoeg, maar als je een keer een verkeerde weg in slaat, kan je wel eens ver van het uiteindelijke doel afrijden. een rit van 3 uur kan zo een rit van 5 uur worden Haha!

maar verder is het erg leuk en gezellig om te doen.

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 08:52

Succes allemaal vandaag!

xan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 20:27

Het was een fantastisch leuke dag gister.
Zoals Palouse_boy al voorspelde als je verkeerd rijdt kan een rit van 3 uur 5 worden. Wij hebben er 5,5 uur over gedaan. Haha!
Maar het was ontzettend leuk. Wij waren gewoon zo eigenwijs dat wij dachten de weg te weten !!! Echte mutsen waren we. We deden onze team naam eer aan.
We heette namelijk: de drie MUTSketiers.
We zijn dus verkeerd gereden nog voordat we het bos in gingen, dus ons paard kon het goed aan. (op het asfalt is het minder zwaar dan in het bos.) We hebben ook veel gestapt.
Het was een gezelligheidsrit met een cryptisch omschreven route-beschrijving en een aantal leuke vragen en opdrachten. Het weer was hier heel goed voor, af en toe kwam zelfs de zon door.
Wij waren niet de enige die verkeerd zijn gereden. Regelmatig hoorde we later van mensen dat de meeste toch wel ergens de fout in zijn gegaan.
Het was ook allemaal heel goed georganiseerd en daardoor heel relaxed en ontspannen.
Wij hebben een hoop gezellige mensen ontmoet.
Tevens hebben wij de orginaliteitsprijs gewonnen. Clown
Die hadden ze nog niet eerder uitgedeeld, maar aangezien wij met z'n 3-en hetzelfde gekleed gingen en ook ons paard opgepimp was, was het een leuke vertoning om ons te zien. Ik hoop hier binnenkort foto's bij te kunnen zetten.

Dus voor diegene die er dit jaar niet bij waren, volgend jaar wel komen hoor !!!
En als je rustig aan doet (het gaat tenslotte niet om de snelste tijd) kan je paard het ook goed aan.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 22:04

Even een doorkijk.
Afbeelding

xan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 22:06

Afbeelding
In vol ornaat, midden op de Veluwe

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:26

Dat ziet er heel leuk uit Ja.
Waren jullie er zondag ook nog?