[AR] Wagen over laten spuiten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Wagen over laten spuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 15:33

Weet iemand wat het ong kost om je marathon wagen over te laten spuiten.

manie

Re: Wagen over laten spuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:46

Hangt erg af van de voorbehandeling die je wagen nodig heeft en het soort lak dat gebruikt wordt.
Informeer eens bij een autoschade herstellen die kan je vast een offerte maken.

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:53

Hou er rekening mee dat je met overspuiten een natlak aanbrengt. Deze is vele malen minder slijtvast als een poedercoatlaag. Prijstechnisch is poedercoaten wel duurder dan spuiten maar de levensduur is dan ook vele malen langer.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:53

Hou er ook rekening mee dat een kar overspuiten wat lastiger gaat als een auto. Auto is een kwestie van ramen en bumpers afplakken maar je kar bestaat uit allerlei bouten, leerwerk, hout misschien, RVS misschien enz. Spullen die je vast niet meegespoten wil hebben. Je kar zal dus voor het grootste gedeelte uit elkaar moeten. Net als met poedercoaten. Je kan net zo goed beschadigingen goed schuren en in dezelfde kleur bijspuiten (of een andere wagen kopen, wordt volgens mij anders net zo duur Haha! )

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 15:19

Dan wordt het ter zijne tijd wel een andere wagen denk ik ...want ik heb nog wel wat meer wensen(wil toch ook ander bokkussen en meer vering) dan alleen een andere kleur Haha!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 09:29

Ik ben het met Napie eens. Wij hebben dezelfde vraag vorig jaar voor gelegd aan Hans van der Mee, onze wagenbouwer. We hadden een donkerrode marathon-recreatiewagen en wilden deze graag in 'onze stalkleur' donkerblauw. Onze marathonwagen is al blauw met grijs/roestvrijstaal. Hans zei precies wat Napie zei: die kar moet echt helemaal uit elkaar en dan weer in elkaar gezet worden, daarbij komen de kosten van het spuiten, de kar was wel gepoedercoat, maar toch. Volgens Hans kon hij voor dat geld bijna een nieuwe wagen bouwen.

En ja, ook wij wilden dan toch wel een andere bok, een andere opstap, wat meer opbergruimte ... en zo werd de rode wagen net voor Paard en Koets bij Hans uit de werkplaats verkocht en hebben wij nu een nieuwe donkerblauwe marathon-recreatiewagen die een erg leuk setje vormt met de marathonwagen.