hoe kan ik dit oplossen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jive01

hoe kan ik dit oplossen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 19:57

Ik zit met een probleem en hoop dat ik hier wat tips en advies kan krijgen,

Ik heb een jong paardje van bijna 2 1/2 jaar.
tijdens het longeren trekt ze vreselijk aan de longe, nu had ik de bak in tweeen gedeeld maar mevrouw ging er dwars doorheen, toen heb ik geprobeerd met prikkers en schrikdraad (zonder stroom) dit ging 2 rondjes goed en weer dendert mevrouw dwars door de afzetting heen.

bij mijn vorige stal hadden we een longeer bak en daar ging alles goed, deze bak was rond met houte afzettingen dus ze kon ook niet weg,

maar nu neemt ze gewoon een loopje met me, hoe leer ik mijn paard dat ze netjes rondjes loopt?

groetjes ilona

Judje

Re: hoe kan ik dit oplossen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 07:07

Voor het leren lopen van een nette volte gebruik ik 4 prikpaaltjes met dat makkelijk breekbar rood-witte afzetlint.
Als je begint met longeren kan je het beste eerst linksom en rechtsom een rondje met haar wandelen, zoals ze ook met longeren moet lopen.

Aan de andere kant: 2,5 vind ik erg jong om al bezig te zijn met longeren, misschien is ze zelf nog te speels en te jong. Kan je niet beter nog lekker ruim een half jaartje met haar wandelen, poetsen enzo?