Parelli

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moondust

Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 19:31

Hallo,
Ik heb sinds kort een verzorgfjord, waarmee ik graag iets van grondwerk zou willen doen.
Nu spreekt Parelli mij wel aan, maar ik kan nergens een site vinden die de oefeningen echt goed uitlegt.
En omdat zo'n pakket best wel duur is en ik niet eens weet of ik die oefenignen wel kan of mag doen met haar:
Zou iemand mij misschien enkele oefeningen kunnen uitleggen zodat ik een beter idee heb van wat het inhoudt en of het kan en misschien alvast iets kan uitproberen?

Cassidy

Re: Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:31

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:51

Van NA naar NH

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:56

waarom zou je die oefeningen niet met haar kunnen en/of mogen doen? Het zijn geen circustrucjes of zo of gevaarlijke dingen maar elementaire oefeningen voor respect en vertrouwen. Je zult zien dat je communicatie met je paard een stuk zal verbeteren. Succes met oefenen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:13

Cissy, het zou niet eerlijk zijn tegenover het paard als de verzorgster er op de ene, en de eigenaar er op een andere manier mee om gaat. Dus lijkt het me wel heel verstandig om eerst even het een en ander kort te sluiten voordat je bij je verzorgpaard aan dergelijke dingen begint. Niet omdat het niet werkt, maar omdat het niet eerlijk is t.o.v het paard als jij probeert hem met de friendly game de angst voor eventueel stick ed te ontnemen, en de eigenaar de zweep zelf anders hanteerd (om maar een voorbeeld te noemen, zeg niet dat het zo is).

Dus omwille van het paard: vraag het idd even voordat je begint. Maar wees er dan ook zeker van dat je kunt uitleggen wat het allemaal inhoudt.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:16

Idd. Ik spreek uit ervaring dat je het eerst goed moet zien uit te leggen aan een eigenaar die niks maar dan ook niks met NH te maken heeft.
Sommigen zien het als dierenmishandeling, raar maar waar.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:31

cassidy, excuus, je hebt wel gelijk dat ze even moet overleggen met de eigenaar, ik begreep meer dat ze het niet zou mogen vanwege eventuele gevaarlijke zaken, had er niet bij nagedacht dat het niet zou kunnen stroken met de 'opvoeding' van de eigenaar. Bloos niet iedereen is even natural... Haha!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:01

Adriana schreef:
Idd. Ik spreek uit ervaring dat je het eerst goed moet zien uit te leggen aan een eigenaar die niks maar dan ook niks met NH te maken heeft.

Als het verkeerd wordt "uitgeprobeerd" is het ook mishandeling, geestelijke wel te verstaan Ach gut

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:02

TS, als ik jou was zou ik Tinkerloos even een PB sturen !!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:24

Waratje schreef:
Adriana schreef:

Als het verkeerd wordt "uitgeprobeerd" is het ook mishandeling, geestelijke wel te verstaan Ach gut

Dat had hiermee niks van doen. Ik begrijp je punt alleen wel.

Marthe__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:53

ik krijg binnenkort ook een verzorgpony en ik vroeg me af hoe ik nou het beste met haar kan beginnen

Moondust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 20:01

Bedankt voor de links Cassidy, ik ga me er eens in verdiepen. Lachen

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:18

TS: je krijgt een pb. Knipoog