beginselen van grondwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XxpaulinexX

beginselen van grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 19:50

nu het eigenlijk heel slecht weer is zou ik graag wat grondwerk doen met men verzorgknol en natuurlijk later ook verder doen. eigenlijk weet ik niet zoveel over grondwerk. daarom vraag ik aan jullie of jullie interessante sites hebben of zelf leuke beginselen weten. laat maar komen Haha! Vork

Antheman

Re: beginselen van grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 06:59

Van NA naar NH

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 07:04

Stipje, vind ik ook heel interessant Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:20

ik vind Parelli een mooie opbouw hebben om je te leren wat je op de grond, en later te paard allemaal kunt doen. Er wordt ook duidelijk aangegeven wat je moet doen als het "verkeerd" gaat.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:44

Idd, Parelli is een begin, maar level 1 is de basis en daar mag je eigenlijk niet te lang in blijven hangen, omdat het paard zich snel gaat vervelen. Verder is het Parelli systeem vrij kostbaar, en het is niet helemaal eerlijk tov van het paard om hem op de Parelli manier te benaderen terwijl zijn eigenaar het heel anders doet.

Als je grondwerk wilt doen, en het financieel nog een beetje overzichtelijk wilt houden, kan ik je het boek "Grondwerk" van Inge Teblick aanbevelen. Verder een touwhalster, een leadrope en een stick, te verkrijgen bij http://www.equiplay.nl

Link voor topic over het boek vind je hier:

viewtopic.php?f=125&t=625206

En het allerbelangrijkste: bespreek het met de eigenaar voordat je aan zulke dingen begint!

PIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:19

XxpaulinexX schreef:
nu het eigenlijk heel slecht weer is zou ik graag wat grondwerk doen met men verzorgknol en natuurlijk later ook verder doen. eigenlijk weet ik niet zoveel over grondwerk. daarom vraag ik aan jullie of jullie interessante sites hebben of zelf leuke beginselen weten. laat maar komen Haha! Vork

maak het grondwerk een leuk spel en vergroot jullie communicatiekwaliteiten hiermee
ik vind clickertraining hiervoor zeer goed

zie mijn site voor enkele filmpjes en meer info

grts

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:53