Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Mandyke schreef:Ik sinds enkele maanden easyboot epics en merk dat sinds ik langere ritten begin te doen mijn paard erg moeiljk begint te lopen met haar schoenen. Gisteren heb ik ze zelfs na 5min moeten uitdoen. Mijn paardje liep meteen een heel stuk vlotter, enige probleem is dat ze op stenige paden erg gevoelig loopt (is altijd al zo geweest, daarom dat ik hoefschoenen had gekocht). Zijn er mensen die ook met dit probleem te kampen hebben? Hebben jullie dit kunnen oplossen op de één of andere manier? Mijn paard heeft van nature erge platvoeten vooraan en als ik geen oplossing vind gaan er toch ijzers onder moeten, dit is de allerlaatste 'oplossing'.

karuna schreef:Wij hebben geen problemen met de hoefschoenen maar hebben ook maatwerk. Weet niet of dat veel scheelt.
karuna schreef:Dat hoort er zowiezo ook bij. En dan gaat het goed. Hebben ze nu 4 jaar en nog nooit problemen gehad.

Misschien dat ze daardoor last heeft van de hielband?Mandyke schreef:Die hielband stoorde mij ook al wel een beetje. Kan je die er gewoon uithalen?
@Huertecilla : mijn paard is een echte, met of zonder hoefschoenen, teenlander.
De hoefsmid is trouwens nog maar 3 weken geleden geweest.
Mandyke schreef:Als ik de schoenen vastdoe krijg ik ze niet zomaar terug open (moet ze dan opheffen met een hoevenkrabber en een touwtje onder de sluiting steken om het zo op te heffen), dus te los kunnen ze niet zitten.

Jeddah schreef:Ik denk wél dat de hoefstand de reden kan zijn... een parad wat iets frans staat rolt niet over de toon af, maar vaak aan de zijkant. Het kan heel goed zijn dat dat afrollen met de hoefschoenen bemoeilijkt wordt.
, ik ga me nu wel eens verdiepen in NB en me alleszins inschrijven voor een cursus, hopelijk kunnen in de toekomst de ijzers er dan terug af.
) op eieren loopt.