Spieren oprekken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StuiterBall

Spieren oprekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 10:37

Hee, ik heb een klein probleempje met mijn (bijna eigen) pony.
Als ik op de rechterhand rijd valt ze steeds door m'n been heen, dus moeten haar spieren nog langer worden. (toch?)
Op de linkerhand doet ze alles netjes, stelling etc.
Ik dacht, als ik haar nou af en toe een ga longeren met dubbele lijn vooral gericht op de rechterhand worden haar spieren misschien langer...
Is dat zo? en als het niet zo is heeft iemand anders dan een idee om het wel voor elkaar te krijgen?

Cassidy

Re: Spieren oprekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:28

Het kan meerdere oorzaken hebben: of er zit iets serieus scheef in de rug van de pony, of je hebt een rijtechnisch probleem.

Voordat je gaat proberen om het probleem op te lossen, moet je wel weten waarom ze eenzijdig vast zit. Het beste is dat je er een keer een fysio of Osteopaat naar laat kijken. Als dat allemaal goed zit, kun je kijken of je het rijtechnisch op kunt lossen. Heb je les?

Longeren gaat je probleem niet oplossen, oefeningen in het zadel en naast je paard daarentegen wel. Maar voordat ik dingen ga adviseren die gewoon ronduit slecht zijn voor de pony als er wel iets niet goed zit in rug of nek: haal er iemand bij...

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:31

met longeren kan je je pony idd en stuk rechter krijgen, nu is je pony voornamelijk naar een kant gebogen, toch kan je dit het beste doen met begeleiding, les, die kan dan ook zien of het rytechnisch of lichamelijk is op te lossen

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:52

Ik denk dat je bij beidde les nodig is

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 16:29

Het is gelukt Haha!
Gaat al weer beter Haha! met name dankzij les, paar keer longeren etc Haha!

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:32

Heej maaike
grappig berichtje van je!
kdenk alleen dat je er even bij had moeten zetten dat het om een jonge pony gaat.
Met veel trainen kom je er wel hoor met die kleine zwarte!!!!