[AR] Pony heel langzaam op terugweg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Pony heel langzaam op terugweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 18:48

Tja, meneer vind het mennen geweldig, hij vind het echt prachtig.
Op de heenweg loopt hij lekker actief, oortjes naar voren, lekker genieten.
Maar omdat ik in de polder woon, en er dus eigenlijk alleen maar rechte weggetjes slingeren, kan ik moeilijk een heel rondje (dan zit ik al gauw op 10 km), en het is nog een vrij jonge pony. Dat vind ik gewoon nog te ver.
Dus we moeten na een tijdje omkeren. (natuurlijk pakken we niet alleen maar rechte weggetjes, we wisselen het telkens af)
Zodra we op de terugweg zijn, gaat hij heel langzaam lopen. (overgangen maken helpt niet, aanmoedingen etc ook niet)
Het kan ook niet dat hij moe is, want al keer ik na 100 meter om, doet hij het ook. (heb ik laatst geprobeert)
Als we terug zijn op stal, vind hij het natuurlijk ook hartstikke leuk, dus niet denken dat hij niet terug wil naar huis. Lachen
Met wandelen etc. is hij altijd ook lekker voorwaarts.

Hij vind het mennen prachtig, en vind het dus jammer als we alweer terug gaan.
Maarja, terug moeten we toch.
Dus, brand los! Haha!

khirshanta

Re: Pony heel langzaam op terugweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:42

Ik denk dat er weinig is om over los te branden Haha!

Hij wil gewoon nog niet zo graag naar huis, misschien dat je een keer iemand mee kan laten rijden op een ander paard, dat hij dan wel beter gaat? Soms is het zo dat als je dat een paar keer gedaan hebt, het een stukje beter gaat, maar ik vind dit echt een lastig probleem!

Ik denk ook dat je paard aangeeft dat hij nog wel een stukje door kan, dus dat het best goed zou zijn om te beginnen met opbouwen om verder te gaan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:10

Hij vind het veels te leuk...was die van mij maar eens wat vlotter(vandaag uitgezondert met die wind)

10 km is toch niet zo ver...ong 1,5 uur rijden. Doe je het niet elke dag maar bv 2 of 3x in de week.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 16:18

Ik heb een nieuw rondje gevonden, 5 km.
Is mooi te doen, gaat prima.
Dus het probleem is eigenlijk opgelost. We oefenen met de terugweg, en gaat vooruit.

@ khirshanta, ik men heel vaak idd ook samen. Met een vriendin van mij met haar Shet (voor d'r eigen wagen).
Maar dan is hij verder niet sneller op de terugweg.

Maar zoals ik al zei, we hebben een rondje, en we oefenen verder nog met de terugweg. Lachen

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:23

Fijn dat je een nieuw rondje hebt gevonden! Lachen
Misschien kan je ook een keer het 'rondje' van 10 km doen?
Maar goed. Veel succes verder in de toekomst!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 22:13

@ aardbeitje_ , ik ga het 10 km rondje zéker nog doen hoor, maar hij is 3 jaar, en ik vind dit net mooi voor hem zo.
Niet te gek, we doen het rustig aan. Lachen