hoeveel oefeningen per keer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marloes_123

hoeveel oefeningen per keer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 20:47

hey
Ik heb 2 vragen.

1 hoeveel oefeningen doen jullie ong per keer?? Ik heb het nog maar 1 keer gedaan maar hij pakte het wel heel snel op!

2 ik wil hem wel leren stijgeren(nu nog niet denk alvast aan de toekoms:P) maar weet niet of ie het dan misbruikt heeft iemand dat ooit gehad ofzo en gebeurt dat snel dan???

Alvast bedankt
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 12-08-07 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

marloes_123

Een paar vraagjes???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 20:45

[quote="marloes_123"]hey
Ik heb 2 vragen.

1 Hoeveel oefeningen doen jullie ong per keer?? Ik heb het vd nog maar 2 keer gedaan maar hij pakte het wel heel snel op!

2 Ik wil hem wel leren stijgeren(nu nog niet denk alvast aan de toekoms:P) maar weet niet of ie het dan misbruikt heeft iemand dat ooit gehad ofzo en gebeurt dat snel dan???

3 Gaat je pony niet heel erg zeuren als je het met snoepjes doet, of valt dat later als je er wat langer mee bezig bent wel mee. Ik doe het wel met clicker maar hij zeurt nog steeds.
Alvast bedankt

o0o_Jade_o0o

Re: hoeveel oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 20:48

Gewoon nog niet aan stijgeren denken, als je andere kunstjes leert zal je rap genoeg zijn of hij ze misbruikt of niet. Verder leer je best max. 2 nieuwe kunstjes per keer aan, maar alle oude kunstjes kun je er natuurlijk ook nog bij doen. Hoeveel het er dan zijn hangt af van hoeveel kunstjes je kan Knipoog

Amable

Re: hoeveel oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:43

En waarom doe je max 2 nieuwe kunstjes per keer? En alle oude kunstjes er wel nog bij doen? Dus de afgeronde oefeningen?

Laat ik het zo zeggen, denk je dat een paard weet wanneer een oefening "af" is? Dat het optillen van het voetje ooit spaanse pas gaat worden? En dat als het spaanse pas is dat het dan klaar is?

Je kan het beste beginnen met meerdere kleine oefeningen. Denk aan niet eten op commando, beetje buigen, voetje optillen, targetten (iets aanraken op commando), achterwaarts enz.