Interesse natural horsemanship lessen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biieniie

Interesse natural horsemanship lessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 11:38

Beste naturals,

ik ben een beetje aan het informeren om een eigen pensionstal op te zetten met mijn stiefpapa, omdat ik er naast de klanten toch ook op een andere manier centjes erbij moet gaan verdienen, zit ik erover na te denken ook lessen te gaan geven in het natural horsemanship.
Ik heb mijn methode een jaar of 4 geleden al aangepast aan het 'natuurlijke' en wil dan nu ook eindelijk mijn parelli level 1 gaan halen en daarna uiteraard zelf ook door gaan met leren.

Nu mijn vraag aan jullie : hoe ver zouden jullie bereid zijn om te reisen voor een clinic/les natural horsemanship.
Wat zouden jullie betalen per dag en per uur.

Wij zijn aan kijken voor een stuk grond omgeving landelijk amsterdam noord (nabij een natuur gebied, maar veel groen om ons heen)

Voor onze amsterdamse bokkers, is er veel interesse in Amsterdam zelf in het NHS?

groetjes!

ps. het gaat hier om wekelijkse lessen. Van het begin tot het eind. Theorie en praktijk.

En elke maand/2 maanden een hele dag een vast onderwerp (bijv. trailerladen)

Biieniie

Re: Interesse natural horsemanship lessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 11:50

Iemand?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:52

Als het bij mij in de buurt was zou ik zeker een keer gaan kijken Ja
De prijs zou ik naar kijken als ik precies weet wat dé 'inhoud' van de les is en of ik er ook echt van leer!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 12:01

Ik wil zoiezo alleen individuele lessen, zodat ik echt 100% alle aandacht voor de lesser heb.
De lessen zijn bedoeld om de theorie van een oefening uit te leggen, en wat je met de oefening wilt bereiken. Met mijn eigen paard zal ik laten zien wat het uiteindelijke resultaat ongeveer moet zijn. En dan is het zelf proberen, vragen stellen e.d. verloopt de oefening goed. Is het tijd om door te gaan naar de volgende oefening.

Ik wil wel volgens de parelli levels blijven werken. Zodat als je klaar bent met alle oefeningen je ook klaar bent om het parelli examen af te leggen en zo door te gaan naar het volgende level.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:02

En aan welke prijs dacht je zelf Lachen ?

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 12:04

tussen de 10 en 15 euro per uur ofzo

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:10

Aan 10 a 15 Euro per uur kun je niet werken, tenzij je het in het zwart doet. Toch zeker niet voor privéles. Trek er de belasting, verzekeringen, onkosten etc vanaf en er is niks meer over... helaas! Wou zelf ook dat het anders was... Belastingen... Boos!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 12:24

Ligt eraan hoeveel interesse er is. Kijk voor 3 geinteresseerden heeft het geen zin natuurlijk.. dus daarom de vraag, wie zou er geinteresseerd zijn en wat zouden jullie verwachten van zo'n les.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 12:46

iemand?

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:49

Kijk zowieso uit dat je niet de naam parelli gebruikt, die heeft namelijk gecertificeerde instructeurs Knipoog je mag die naam niet gebruiken.
daarbij snap ik niet helemaal dat je zelf je parelli level 1 wilt gaan halen, maar wel les wilt gaan geven Verward

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 12:57

Ik heb komend jaar de tijd om iig me level 1 + 2 te gaan halen, zodat ik kan aantonen dat ik weet waar ik het over heb en dus geen kwakzalver ben ofzo.
Daarbij komt dat eerst die pensionstal nog opgebouwd moet worden. (in de vorm van, het ouwe gaan plat en er komt van alles nieuw) Voordat dat allemaal klaar is zijn we ook een jaar of langer verder.

Ik ben er nog niet over uit of ik echt vanuit de Parelli organisatie wil gaan lesgeven of dat ik een eigen naam wil gaan gebruiken en dus gecertificeerd instructeur wil worden.

Of dat ik gewoon me levels wil halen en het daarbij laat en onder eigen naam ga werken.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 17:58

Meer mensen nog geinteresseerd?

Linnie815

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:15

Waarom parelli als ik vragen mag? Ik heb niets tegen parelli hoor. Grondwerk van parelli doe ik regelmatig. Maar op rijgebied mis ik veel te veel op parelli gebied. Vooral als je wat wilt gymastiseren, dressuur, houding en zit etc.

Ik heb nu zelf centered riding lessen. Ze komt bij mij op locatie, dit vind ik erg fijn. Dus ik zou als ik jou was ook dat aanbieden, dat je op locatie komt en een extra reiskostenvergoeding vraagt. Ik betaal daar 25 euro per les voor + nog eens 10 euro aan reiskosten. Maar ik vind het dat zeker waard.
Daarnaast komt Wim Vonck eens in de 2 maanden bij ons op stal lesgeven. Wederom fijn dat hij bij ons komt. Hij is wat duurder, 50 euro per les, maar hij is dan ook veel bekender in NL.

Ik woon helemaal niet in de buurt dus voor mij zal het niet interessant zijn. Maar ben wel benieuwd waarom parelli en geen irwin, hempfling etc? Of een combi van alles.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:58

Hallo Biennie,

Ik zou wellicht interesse hebben. Sta zelf in Edam met mijn paardje, maar iets verder richting Noord zou ik niet erg vinden. Wel wil ik er heel vrijblijvend over blijven, want ik zou het alleen interessant vinden als jouw manier van omgaan met de paarden en de mensen mij ook aanspreekt etc.

Wat ik zelf ideaal zou vinden hier in de buurt (en daar valt landelijk Noord ook onder) is een pensionstal met buitenbak (binnenbak hoeft voor mij niet perse), met een goede sfeer, met mensen die bewust omgaan met hun paardjes en waar de paarden ook 's winters naar buiten kunnen, desnoods op een verhard stuk paddock ofzo. Ik ken de veenweiden en dat is nu eenmaal erg moielijk in de winter, om het nog een beetje knap te houden. Ik snap wel waarom er zo weinig stallen hier zijn waar ze 's winters naar buiten mogen.
Ken je het gebied een beetje? Want er zijn al redelijk veel pensionstallen en ook al aardig wat betaalbare (wel randstadprijzen natuurlijk, Drenthe is veel goedkoper)

Voor wat betreft de lessen, zul je denk ik best moeten investeren in preflessen, om jezelf en je werk te laten zien. Ik denk dat er best wat animo is, maar mensen willen het eerst uitproberen. En je zal meer klanten krijgen (mits je het goed) als je ook beschikbaar bent op locatie.

Groetjes
Kukkie

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 10:19

@ Linnie815 : Waarom ik echt voor Parelli kies. Ik ben bij meerdere clinics geweest, genoeg boeken gelezen, maar Parelli zijn systeem en de manier waarop hij dingen uitlegd trekken mij ontzettend aan.
Het ligt er voor de rest natuurlijk ook aan wat de ruiter zelf wilt, alleen betere communicatie tussen ruiter en paard of willen ze er rijtechnisch ook op vooruit gaan? Ik wil zoiezo mijn Orun 2 en 3 gaan halen, dus de mogelijkheden liggen heel breed.

@ Kukkie , Mocht alles zo gaan als de bedoeling is, en als we op het land wat we willen mogen bouwen kleine stukjes. Zullen er tussen de 5 en de 8 kleine paddocks met schuilstalling komen, voor degene die hun paarden liever buiten hebben dan binnen. Daar kunnen dan 2 paarden per paddock op.

Voor de rest wil ik niet teveel pension klanten, juist om de sfeer gezellig te houden. Bij teveel klanten gaat te sfeer achteruit, het wordt onpersoonlijk. Dat is zeker niet de bedoeling.

Voor rest zal het best mogelijk zijn les te gaan geven op locatie. Voor lastige dingen als trailerladen is dat wellicht een betere optie.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 13:56

Dus ter verduidelijking :

Het idee is dus om lessen in natural horsemanship te gaan verzorgen. In principe volgens de mehode van Parelli.
Heeft iemand suggesties of ideeen hoe jullie zo'n les graag zou willen zien. Liever privéles of in groepjes? Zowel theorie als praktijk of alleen praktijk?

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:03

Mag ik vragen welk gebied/gemeente je eventueel op het oog hebt? Antwoord mag eventueel ook via pb hoor...

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:08

ik snap niet helemaal waarom je nu alles wilt gaan inventariseren? Het is allemaal een beetje afhankelijk van opleidingen die je gaat doen en kennis die je nog wilt gaan opdoen. beetje moeilijk om daar nu een mening over te geven.
Ik zou je willen aanraden om naast een nh iets (dus parelli bijv) een centered riding instructeurs cursus te doen. Die combinatie vult elkaar mooi aan en kan me voorstellen dat daar veel interesse in is.

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:10

ik woon helemaal niet in je regio maar weet wel dat ik t bijvoorbeeld heel fijn vind als er iemand is die me kan wijzen op dingen die niet goed gaan.
ik heb een jong paard en ben erg zoekende (geweest vooral) over wat t beste bij ons zou passen > soms loop je tegen de stomste problemen aan wat betreft communicatie en dan is t fijn dat er iemand is die je wijst op je verkeerde houding op een bepaald moment > zo van; ik doe altijd dit of dat en krijg daar de verkeerde reactie op van mijn paard > wat doe ik verkeerd? Erg fijn om dan iemand te hebben die je erop kan wijzen of met je meedenkt..
(spelen met je paard bleek voor mij bijvoorbeeld stukken moeilijk dan verwacht Bloos )

ik heb zo'n persoon uiteindelijk gevonden op een nieuwe stal waarbij de meiden allemaal meedenken, maar heb vaak gedacht aan een 'instructeur' die me zou helpen en waarbij t niet alleen om t rijden ging..

ook lijkt t me best fijn om iemand te hebben die je laat zien wat je nog meer met je pony kan..je je blik laat verruimen zeg maar..
Niet iemand die bijvoorbeeld zegt van; je paard is te jong..laat staan,laat staan, maar iemand die zegt; ik zal je laten zien wat je bijvoorbeeld wel kan doen..en als je iets wil doen..hoe je dat t beste kan doen.

snap je wat ik wil zeggen Bloos ? ik weet niet of je hier iets aan hebt maar dat is wat ik ervan denk.

ik zou denk ik veel individuele begeleiding fijn vinden, maar af en toe ook wel leuk om juist paarden bij elkaar te zetten om te 'vergelijken' en te leren van elkaar. Juist het wennen aan andere paarden maar dan toch de aandacht van je paard weten vast te houden bijvoorbeeld..

dit zijn maar gedachten van een leek natuurlijk Knipoog

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 14:26

@sanne 83 : Ik probeer te kijken of mensen hier werkelijk in geinteresseerd zijn en wat voor een invulling van de lessen zij zouden willen. (zodat ik werkelijk kan bieden, wat mensen zoeken/zouden willen)

@ sabby : wat jij dus evt leuk zou vinden is individuele begeleiding. Maar 1x in de zoveel tijd een bijeenkomst zodat je naar mekaars vooruitgang kan kijken en tips/ideeen uit kan wisselen. En voor de rest ideeen wat je allemaal kan doen met je jonge paardje zonder hem te overbelasten en iemand die je daarin kan begeleiden?

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:42

ok, dan zou ik dus zeker centered riding aanraden, sluit goed aan. Af en toe en groepsles met theorie zou opzich een goed concept zijn. daarnaast dan individuele lessen.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 14:53

Ik heb daar nou nog nooit van gehoord, kan je er me iets meer over vertellen? mag ook via pb?

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:57

wat bedoel je?

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 15:00

Dat centered riding. Ik ken dat niet. Waar kan ik daar meer informatie over vinden? En waar kan ik eventueel diploma's daarvoor halen?

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:05

even op google kijken Knipoog Rijmethode met voornamelijk aandacht voor de zit, hele fijne manier van lesgeven ook. Je kan verschillende diploma's halen en gecertificeerd instructeur worden.