ik woon helemaal niet in je regio maar weet wel dat ik t bijvoorbeeld heel fijn vind als er iemand is die me kan wijzen op dingen die niet goed gaan.
ik heb een jong paard en ben erg zoekende (geweest vooral) over wat t beste bij ons zou passen > soms loop je tegen de stomste problemen aan wat betreft communicatie en dan is t fijn dat er iemand is die je wijst op je verkeerde houding op een bepaald moment > zo van; ik doe altijd dit of dat en krijg daar de verkeerde reactie op van mijn paard > wat doe ik verkeerd? Erg fijn om dan iemand te hebben die je erop kan wijzen of met je meedenkt..
(spelen met je paard bleek voor mij bijvoorbeeld stukken moeilijk dan verwacht
)
ik heb zo'n persoon uiteindelijk gevonden op een nieuwe stal waarbij de meiden allemaal meedenken, maar heb vaak gedacht aan een 'instructeur' die me zou helpen en waarbij t niet alleen om t rijden ging..
ook lijkt t me best fijn om iemand te hebben die je laat zien wat je nog meer met je pony kan..je je blik laat verruimen zeg maar..
Niet iemand die bijvoorbeeld zegt van; je paard is te jong..laat staan,laat staan, maar iemand die zegt; ik zal je laten zien wat je bijvoorbeeld wel kan doen..en als je iets wil doen..hoe je dat t beste kan doen.
snap je wat ik wil zeggen
? ik weet niet of je hier iets aan hebt maar dat is wat ik ervan denk.
ik zou denk ik veel individuele begeleiding fijn vinden, maar af en toe ook wel leuk om juist paarden bij elkaar te zetten om te 'vergelijken' en te leren van elkaar. Juist het wennen aan andere paarden maar dan toch de aandacht van je paard weten vast te houden bijvoorbeeld..
dit zijn maar gedachten van een leek natuurlijk