dieselmilan schreef:hoi
ik wil me paardje binnenkort gaan inrijden. maar heel graag bitloos.
is een side pull daar geschikt voor? of weet iemand iets anders??
ervaringen met side pull's ??? laat maar horen wat je er van vind??
alvast bedankt
Ceesje is drie en half en wij rijden met een side pull.( ze is wel bitwijs zoals ze het noemen ).Alvorens met de sidepull aan de slag gegaan te zijn , hebben we een cursus bij emiel voest gedaan (free style en werken met de lange lijnen) verder heb ik veel aan de hand getraind , en dat doe ik nog steeds.(site van Marijke de jong en de site van josh lyons zijn aanraders)
Twee maal per week korte bosritjes , rechte lijnen. Af en toe een drafje.(ongeveer 1 derde van de rit zit ik op haar rug) en twee derde loop ik naast haar , de drafstukken doen wij voor het grootste gedeelte onbelast.
De side pull geeft haar genoeg duidelijkheid ,wijken voor druk doet zij goed , oefening van druk op de neus als voorbereiding op de sidepull had zij ook zeer goed door. Ofschoon ik natuurlijk niet met haar in de bak dressuur en veel wendingen rijdt bevalt het rijden met de sidepull ons zeer goed.Nou loopt zij met een halster ook goed , en zou zij met een bithoofdstel ook goed lopen. ( De basishulpen , wijken voor druk en verkeersmak zijn is bij haar goed op orde)