Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Wendy schreef:@benatural: wat is dat een rare opmerking over longeren. Longeren is, mits goed uitgevoerd, best afwisselend.
........beetje jammer...
benatural schreef:Rare opmerking??? Ik heb hier een andere visie op en daar zitten we toch op dit forum voor??..... om dit met elkaar te DELEN en NIET TE VEROORDELEN!!!!....en zo'n reactie als submoderator................beetje jammer...
Maar goed, ik draai je reactie even om en ga ervan uit dat je eigenlijk wilde vragen waarom ik er zo over denk....![]()
Volgens Parelli "NATURAL" horsemanship is longeren juist GEEN afwisseling voor paarden, het is niet NATURAL vandaar mijn ANDERE visie hier op.
Waratje schreef:benatural schreef:Rare opmerking??? Ik heb hier een andere visie op en daar zitten we toch op dit forum voor??..... om dit met elkaar te DELEN en NIET TE VEROORDELEN!!!!....en zo'n reactie als submoderator................beetje jammer...
Maar goed, ik draai je reactie even om en ga ervan uit dat je eigenlijk wilde vragen waarom ik er zo over denk....![]()
Volgens Parelli "NATURAL" horsemanship is longeren juist GEEN afwisseling voor paarden, het is niet NATURAL vandaar mijn ANDERE visie hier op.
Eerlijk gezegd verwoorde Wendy ook mijn gedachten over jouw opmerking.
Heb je zelf wel eens nagedacht over wat longeren kan zijn? Of is het "woord van de Meester" maar weer eens heilige waarheid waar je niet over na hoeft te denken? Zoals ik Parelli soms toegepast zie is ook geen afwisseling voor paarden, maar geestdodend gedoe. Dat is iets wat je krijgt als mensen niet nadenken over waar ze mee bezig zijn, net als bij het "longeren" dat veel mensen doen.
benatural schreef:Nogmaals: volgens mij is een forum bedoeld om elkaars visie en meningen te DELEN en gedachtes uit te wisselen en niet te veroordelen en elkaar af te katten / in de grond te boren.
Of ik alles wat de MEESTER zegt HEILIG vind is hier niet aan de orde en blijkbaar is een gezonde uitwisseling van gedachtes en ideeen niet jullie doel. Het mijne wel dus succes verder!!
benatural schreef:Nogmaals: volgens mij is een forum bedoeld om elkaars visie en meningen te DELEN en gedachtes uit te wisselen en niet te veroordelen en elkaar af te katten / in de grond te boren.
Of ik alles wat de MEESTER zegt HEILIG vind is hier niet aan de orde en blijkbaar is een gezonde uitwisseling van gedachtes en ideeen niet jullie doel. Het mijne wel dus succes verder!!
dieselmilan schreef:wie ik ???
.Wendy schreef:Trouwens, parelli gebruikt het woordje 'natural' al sinds een tijdje niet meer.
. promptertje schreef:Wendy schreef:Trouwens, parelli gebruikt het woordje 'natural' al sinds een tijdje niet meer.
Op de laatste nieuwe DVD's van Parelli (uitgekomen in augustus 2007) vliegt het woordje natural je voortdurend om de oren, ik zou dus niet willen zeggen dat hij het niet meer gebruikt.

. Maar van wat ik er tot nu toe van gezien heb, vind ik de DVD met de titel "Natural attraction" met afstand de beste
.