wie weet hoe je een join-up moet doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

koelewijn

wie weet hoe je een join-up moet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 08:56

zoals de titel al aangeeft.. ik wil graag weten hoe je een join-up moet doen met een pony,.. ik heb het ooit eens gelezen in heartland maar ik wist niet zeker of dat klopte.. wie kan het voor mij uitleggen? alleen ik heb een magnetische pony Tong uitsteken als ik wegloop drukt hij zijn neus in mijn hand en loopt hij achter me aan, ik kan hem ook slecht longeren, want hij komt naar me toe in plaats van dat hij om me heen loopt, wie o wie kan me hierbij helpen?

koelewijn

Re: wie weet hoe je een join-up moet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 09:03

laat maar Knipoog ik weet het al... ik heb het gehoord van een vriendin

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:04

Ik weet niet waarom je een join-up wil doen met je pony.. Als het echt goeie redenen heeft oke, maar haal er dan iemand bij die er verstand van heeft. Als je een join-up voor de lol wilt doen doe het dan niet, het is zwaar voor je pony ! Knipoog

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:01

Zie de sticky hier bovenaan.
Nooit een join up doen "uit een boekje", maar altijd onder leiding van iemand die echt weet waarom en hoe. Dus niet een vriendinnetje dat het ook eens "gedaan heeft". Het kan heel schadelijk zijn voor het paard als je niet weet wat je doet.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:53

O jee, van heartland. Nagelbijten / Gniffelen
Kijk echt uit als je een join-up wilt gaan doen, doe het absoluut niet zonder reden, of 'om vriendjes te worden', want daar is een join-up niet voor. Als je een goede reden hebt, haal dan ervaren begeleiding erbij. En daarmee bedoel ik niet je vriendin die toevallig een boekje over de join-up heeft gelezen ofzo Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:01

Zie deze sticky, met info hoe het gaat en waarschuwingen om het vooral niet lukraak te gaan uitproberen.

viewtopic.php?f=125&t=556025

Het probleem dat jij hebt met je pony is dat de pony je persoonlijke ruimte niet respecteerd en over je heenwalst, en ook niet wijkt voor druk. En dat ga je met de Join-Up ook niet rechtzetten. Ga grondwerk doen, heb je veel meer aan.