cursus aan de lange lijnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikke_Rianne

cursus aan de lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 16:02

hallo!!

ik ben op zoek naar een cursus voor aan de lange lijnen, maar dan niet dat je een paard longeerd met 2 lijnen maar dat je achter je paard/pony loopt en dat je dan lange teugels hebt, zodat ze heel verzamelt voor je lopen. weet iemand hoe dat heet of waar ik zo'n cursus kan doen?

Greetzzzz ik

andafries

Re: cursus aan de lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:20

Hallo Rianne, Dat wat jij bedoelt heet "werken aan de lange teugel ". Je ziet het ook in de Spaanse rijschool van Wenen. Ik doe zelf dit werk met mijn Spaanse hengst Bondadoso en geef hierin ook les.
Het is ontzettend leuk werk om te doen zowel voor jezelf als je paard. Wij geven hierin cursussen met eigen paard of een paard/ pony van ons voor meer informatie kijk even op ons site.
Groetjes, Hanneke.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:55

ikke_Rianne schreef:
hallo!!

ik ben op zoek naar een cursus voor aan de lange lijnen, maar dan niet dat je een paard longeerd met 2 lijnen maar dat je achter je paard/pony loopt en dat je dan lange teugels hebt, zodat ze heel verzamelt voor je lopen. weet iemand hoe dat heet of waar ik zo'n cursus kan doen?

Greetzzzz ik

Er zijn diverse mensen die daar wel les in geven, maar verwacht niet dat je paard opeens heel verzamelt loopt, alleen omdat je erachter loopt Clown
Zoek een instructeur die klassieke dressuur geeft, die werken vaak ook aan de lange teugels. Waar in NL zit je?

ikke_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 13:33

ik zit in wijchen in zuid- gelderland. en ik verwacht ook niet dat mijn pony dan verzameld loopt hoor, het gaat trouwens om een shetlander ik verzorg een paar en de eigenares ervan wil graag dat ik een cursus mee ga doen. zodat het beestje ook iets anders kan dan aan het halstertouw lopen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:41

ikke_Rianne schreef:
ik zit in wijchen in zuid- gelderland. en ik verwacht ook niet dat mijn pony dan verzameld loopt hoor, het gaat trouwens om een shetlander ik verzorg een paar en de eigenares ervan wil graag dat ik een cursus mee ga doen. zodat het beestje ook iets anders kan dan aan het halstertouw lopen.

Iemand die ik ken zit in de buurt van Boxmeer, ze geeft wel les, maar ik weet niet hoe ver ze daarvoor wil reizen en of ze ook cursussen geeft. Zal haar eens vragen of ze eventueel naar Wijchen zou willen komen en hoeveel een les dan zou kosten of dat ze zo nu en dan ergens een cursus geeft waar je heen zou kunnen gaan.

ikke_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 20:51

dat vind ik heel aardig van je. als het makkelijker voor diegene is dan zou ik ook naar haar toe kunnen komen samen met de pony uiteraard.

EquiNatura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:08

Wij geven hier ook scholing in. Komen eventueel ook aan huis.