Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Antheman schreef:De kaptoom gebruik ik hiervoor.
Maris schreef:Antheman schreef:De kaptoom gebruik ik hiervoor.
Hoi,
jij hebt een kaptoom van Lusitana toch ? Bevalt die goed ?
Groetjes,
Maris
Linnie815 schreef:Ik rijd met het glucksrad (zonder de hevelwerking). Ik heb eerst een meroth gehad, dat beviel niet. Het glucksrad voelt voor mij hetzelfde als met bit rijden.
Linnie815 schreef:Ik gebruik het glucksrad niet voor grondwerk. Ik denk dat je hem daarvoor wel kunt gebruiken. Maar of dat fijn werkt weet ik niet. Zelf denk ik dat een kaptoom daarvoor meer mogelijkheden biedt.
Ik heb schouderbinnenwaarts wel aangeleerd op de grond tijdens mijn weekcursus bij Wim Vonck, maar gewoon met een touwhalster. Ik vroeg haar iets met haar hoofd naar binnen, eigenlijk gingen de meeste instructies naar haar schouder en daardoor ging het prima met een touwhalster.
Waratje schreef:Zo'n touwhalster-kaptoom lijkt me persoonlijk niet echt handig werken, maar misschien vergis ik me
Antheman schreef:Waratje schreef:Zo'n touwhalster-kaptoom lijkt me persoonlijk niet echt handig werken, maar misschien vergis ik me
Die heb ik, maar schuift vreselijk. is NIET geschikt.
Ipsilonka schreef:Wij trainen op stal met een kaptoom van Bent Branderup. Is wel een dure aanschaf maar het geld zeker waard. Overigens hebben wij hem met zijn 5-en (of 6) gekocht. Hij hangt op stal met een cijferslotje, erg handig! En zo was de aanschaf voor iedereen te doen
Maris schreef:Hoi HC,
Hmmm kaptoom ziet er goed uit idd. Alleen kan ik niet goed zien/lezen of er ook zo'n "ketting" doorheen loopt.
Maar er staat ook bij serreta. Serreta en kaptoom zijn weer wat anders toch > serreta werkt "harder" in ?