Cobe bitloos :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cobe bitloos :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:45

Of nuja, toch zo ongeveer Clown
Vandaag zag hij er zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Heb alleen op de gele teugel gereden maar had gewoon het bit en de rest voor het geval dat (omdat we alleen maar buiten rijden leek me dat toch handig) ... Maar heb het niet nodig gehad, of je nu met of zonder bit rijdt, remmen heeft hij toch niet ... Clown Je moet hem gewoon met je stem en zit rijden, en dat wat daar rond het hoofd hangt heeft eigenlijk toch niet veel invloed.. Dus ik denk dat we redelijk snel gewoon bitloos rijden, ik moet er gewoon nog even zekerheid over krijgen Knipoog

Trouwens, een vraagje: volgens mij (ons) zit de neusriem te hoog. Zeker als je bitloos wil gaan rijden. Klopt dit? Moet die 2 vingers onder het kaakbeen? Of misschien nog lager voor bitloos?

adnariM

Re: Cobe bitloos :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:47

Ik pakte het ook zo aan met 2 teugeltjes!
Gaaf hoofdstel, leuke kleur!!

Enne, ik denk wel iets naar beneden inderdaad. Succes!

Isis_Ywen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:39

Hey,

Gaaf kleurtje!

Als ik het zo zie op de foto zou ik de neusriem een gaatje laten zakken, want als ik het goed zie zit hij net tegen het kaakbot aan, en in principe moet het er net één a twee vingers onder liggen.
Kijk anders voor meer info eens hier: http://www.bitloos.nl

Suc6!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 08:17

Ik vind de neusriem prima zitten hoor zo vanaf de foto , maar als je een gaatje lager prettiger vindt ogen dan doe je dat toch , 1 gaatje geeft niet zoveel verschil Lachen

Je hebt overigens wel kans dat als je het bit eruit laat , het beestje ineens wel beter luisterd gewoon omdat dat storende element van dat bit in dat bekkie weg is.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 08:23

Leuk joh! Lekker fel hoofdstel ook Clown Heb ik in het bordeax rood. Ik rijd nu ook pas sinds 2 dagen bitloos en het gaat echt super Haha!
(terwijl dat van mij normaal altijd een crossmonster is) Clown

Veel plezier samen ziet er leuk uit Haha!

Het valt me wel op dat de laatste tijd best veel mensen bitloos gaan echt super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 09:06

pmarena schreef:
Ik vind de neusriem prima zitten hoor zo vanaf de foto , maar als je een gaatje lager prettiger vindt ogen dan doe je dat toch , 1 gaatje geeft niet zoveel verschil Lachen

Je hebt overigens wel kans dat als je het bit eruit laat , het beestje ineens wel beter luisterd gewoon omdat dat storende element van dat bit in dat bekkie weg is.

Ok, bedankt Lachen
Ik ga het eens bekijken, maar bij dit hoofdstel zit er wel nogal verschil tussen de gaatjes (meer dan een standaardhoofdstel zeg maar) dus moet ik toch eens even bekijken. Maar weet ondertussen tot hoe laag die maximaal mag enzo, dus we bekijken dat gewoon even Lachen

Dat laatste kan misschien wel kloppen Ja Kan ie nog makkelijker gras en bomen eten onderweg Clown
Of misschien helpt het juist niet natuurlijk, dat het bit weg is en die denk: oh, nu kan ik gaan Vork
(maar dat denk ik niet hoor, is ie veel te lui voor Tong uitsteken)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 09:08

Ik denk dat dat wel mee valt hoor Sabine Lachen
Van mij is ook een echte crossmonster maar tot nu toe nog hardstikke braaf zonder bit Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:35

Vandaag [***] volledig bitloos Haha!
Ik stond vanmorgen op en had zoiets van: we doen dat gewoon, remmen hebben we toch niet dus dan maakt het niet uit of je een bit hebt of niet Clown Dus we hebben het gewoon gedaan. Het bit voor de zekerheid wel mee aan het zadel, in geval dat ... Hadden we meteen leuk achtergrondmuziek tijdens het rijden Clown

En het ging goed!
[***] was veel vrijer en blijer, of die indruk had ik toch. En ik kon hem helemaal zelf rijden, hij liep dus niet gewoon achter de andere paarden aan en ik als passagier erop ofzo. In het begin was het al meteen actie, [***] had goed geslapen ofzo zeker en er zat al van bij het uit de weide halen actie in. Maar toch gewoon zonder bit erop en het ging goed. Op een bepaald moment raken we de anderen beetje kwijt omwille van een modderig pad en ja, [***] loopt gewoon niet zo snel Clown Dus toen kwamen we op een fietspad en zagen de anderen weer een weggetje ingaan. Op zich mocht [***] van mij wel bijdraven, maar er kwam net een groep wandelaars aan die niet aan de kant gingen, dus maar blijven stappen. [***] wilde natuurlijk wel bij die andere paarden dus begon wat te trippelen (wandelaars gingen toen wel ineens aan de kant Clown) maar ik heb hem gewoon met mijn zit en stem bij me kunnen houden, verbazing alom Haha! Kon dus echt gewoon zelf rijden, ook als de paarden aan het draven waren kon ik hem gewoon naar stap terughalen en na een aantal passen weer aandraven enzo.

Bitloos is goed, heb het gevoel dat [***] er veel vrolijker door was. Hij liep zelfs voorwaarts/neerwaarts in draf zonder dat ik wat deed, had mijn teugels gewoon vast omdat ze anders in de weg hangen, maar deed niks met mijn teugels. Heb ook een stuk zonder teugels gereden (stak dan mijn zweep langs mijn been en dan de teugels daar omheen Knipoog ) om foto's te maken enzo :lol: [***] was echt leuk vandaag, hij luisterde en deed goed z'n best, maar was ook gewoon [***]. Ben regelmatig nat geworden omdat hij ineens de struiken ging bezoeken en ook vond hij het ineens leuk (naweeën van de laatste springles?) om waar mogelijk over plassen te springen in plaats van er doorheen te lopen :lol: Heb me echt ziek gelachen Haha!

Dus ik ben verkocht, voor mij geen nadelen aan bitloos rijden. Of ja, misschien toch wel ... Zonder bit zijn het gras en de blaadjes van de bomen nog eens 10x zo interessant want het eet allemaal veel makkelijker Clown Dus daar moet nog aan gewerkt worden Tong uitsteken

Wat foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voor als de neusriem te laag lijkt te hangen: dat was niet zo toen we vertrokken, het gaatje is langs deze kant doorgescheurd, heb ik pas na het rijden gezien. De ring (waar je een halstertouw aan vasthangt) is ookal helemaal verwrongen en kan volgens mij elk moment breken omdat [***] daar heel even heeft aangehangen. Dat kan toch allemaal de bedoeling niet zijn Nagelbijten / Gniffelen Donderdag eens kijken om het hoofdstel eventueel terug te geven en dus om te ruilen, want het hoort niet zomaar door te scheuren e.d. (ookal gaat je paard daar even aan hangen).

Bedankt voor het lezen Lachen

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 13:18

Hey sabine! Ik wist niet dat je hier ook zat Lachen
Kwam je topic toevallig tegen omda'k hier aant rondneuzen was Lachen

Vind het echt super uitzien! Je bent op goede weg met cobe!
ik wou da'k ook zo buiten kon gaan rijden zonder bit... Helaas zal dat nog even toekomstmuziek zijn. Eerst maar even in de bak controle krijgen... Lachen

Wel jammer van dat hoofdstel...Heb je dat gekocht in thc? Normaal zou biothane toch vrij sterk moeten zijn en niet zomaar doorscheuren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:51

Haha ja, zit hier ook Lachen
Lees vooral maar af en toe post ik ook wel eens wat.

Bedankt Lachen Het is ook super om te rijden en [***] is natuurlijk gewoon superpony Clown Vind het echt super dat ik de kans krijg zo'n beestje te rijden en te verzorgen Lachen Had het niet beter kunnen treffen (ook qua rijden enzo, wat is er nu leuker dan alleen maar de natuur intrekken? Clown).

Neen, hoofdstel is via via, maar van goedhard. Het is ook terug nu, nuja, de stukken die kapot zijn dan. Het wordt nu bekeken wat de fout is en gewoon vervangen. Normaal gezien zou dat dus inderdaad niet mogen gebeuren.
Momenteel heb ik een vervanghoofdstel (handig als het iemand is die iets van 20 hoofdstellen ofzo in de camion heeft hangen Clown) dus we kunnen gewoon verder. Heb nu iets van fluorescerend groen of geel, weet niet precies wat het is maar dat staat ook niet slecht bij hem ... Alleen is het gele toch mooier (heb ik gekozen hé Tong uitsteken) Clown
Komt wel in orde Lachen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:31

Leuke foto's hoor!!
Fijn is dat hé,om bitloos te rijden.
Ik heb het net zo aangepakt als jij,eerst met twee teugels,en daarna het bit weglaten.
Het zit meer tussen je oren dat je een bit nodig hebt,maar daar kom je pas achter als je echt bitloos rijd. Haha!

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:55

Hey,

Ja, heel raar dat het doorgeschoten is...
Ik heb een hoofdstel van Prodium waar ik af en toe bitloos mee rij, maar nog nooit problemen mee gehad!
Ik ga denk ik vanmiddag eens bitloos rijden, maar voor alle veiligheid toch mn bot ah zadel koppelen, je weet maar nooit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:37

Tinkerloos schreef:
Het zit meer tussen je oren dat je een bit nodig hebt,maar daar kom je pas achter als je echt bitloos rijd. Haha!

Ja Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:39

SFCAP schreef:
Hey,

Ja, heel raar dat het doorgeschoten is...
Ik heb een hoofdstel van Prodium waar ik af en toe bitloos mee rij, maar nog nooit problemen mee gehad!
Ik ga denk ik vanmiddag eens bitloos rijden, maar voor alle veiligheid toch mn bot ah zadel koppelen, je weet maar nooit...

Het is inderdaad raar maar het zou ook niet mogen gebeuren Clown
Onderdelen worden nu gewoon vervangen, rij nu met een vervanghoofdstel (:P), ook van goedhard, en dat is al een jaar of 2/3 oud en daar zie je niks aan, dus had gewoon net even pech Vork Komt wel weer in orde Lachen

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:49

gelukkig maar, maar stel je voor dat er iets anders afschoot dat erger was, dan sta je daar maar op wandeling...

Vraagske, wete gij wa dat er me bokt.be is? Ik geraak daar al een tijdje niet meer op... En ik weet da gij daar ook zat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:52

Er kan altijd iets gebeuren hé, dan wordt er op dat moment wel een oplossing voor gevonden Knipoog En anders zonder hoofdstel verder hé Clown

Neen, weet niet wat het is, kwam er sowieso de laatste tijd al niet veel.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:01

Ziet er erg goed uit Lachen

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 07:33

Heb je foto met dubbele optoming even geleend in het endurance forum (DFW) zo wil ik denk ik gaan starten in Appelscha. Ben ook net begonnen met bitloos, met een soortgelijk hoofdstel en rij nu ook zo en bevalt erg goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 10:13

Ok, uhm, waar kan ik die dan vinden?
Heb er op zich geen problemen mee dat er zomaar foto's geleend worden maar wil dan wel even zien hoe die er staat enzo Knipoog

Fijn dat het ook goed gaat bij jou Lachen

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:10

Woow wat een stoer ding.
Waar heb je dat hoofdstel gekocht ?

Staat hem goed zeg

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:41

Anoniem