Wie heeft ervaring met de cursussen van Voest?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bergje

Wie heeft ervaring met de cursussen van Voest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 20:41

hallo allemaal,

Ik denk erover om met paardlief en manlief bij een van de instructeurs van Voest op driedaagse basiscursus te gaan. Zijn dvd heb ik gezien en het interesseert mij wel. Maar... het kost natuurlijk ook nogal wat, voor 2 man en een paard ben je om te beginnen al 350 euro kwijt en dan heb je nog niet gegeten en geslapen. Daarnaast heb ik op de grond geen problemen met mijn paardje (hoewel ik natuurlijk niet weet wat ze bijv. bij een obstakeltraining op vreemd terrein doet). Die basis is dus gewoon goed. Met rijden eigenlijk ook geen problemen, behalve dat mijn rijkennis nog te gebrekkig is, daar hebben we les voor.
Kan iemand hier ervaringen vertellen? Hebben jullie er iets aan gehad, zo ja, wat heeft het je opgeleverd en was het de moeite waard? Had je echt een "ooooohhh, zit dat zooooo" gevoel? En wat was je eigen kennis voordat je eraan begon? Veel vragen, ben benieuwd naar de reacties.
Positieve en negatieve ervaringen welkom!!

TurdusMerula

Re: Wie heeft ervaring met de cursussen van Voest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:26

Ik hoor vooral enthousiaste verhalen, maar dat is allemaal uit tweede hand.
Ik wil alleen zeggen: denk er wel goed over na. Zo te horen heb je een flinke dosis gezond verstand, geen problemen, en dan kom je zelf ook een aardig eind. Voor ruim 400 euro heb je ook een hoop les, in een langer tijdsbestek, en dat is ook wat waard. Knipoog

ojele

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:02

Het spijt me te zeggen, maar ik was niet zo enthousiast... Het was nog in de tijd dat Emiel zelf zijn cursussen gaf. Vond hem erg arrogant en niet zo geinteresseerd. Ik ben later bij Annemarie van der Toorn geweest, en daar was zowel de inhoud als de interesse helemaal top. Maar het is natuurlijk een persoonlijke ervaring. Heb ook mensen gehoord die wel enthousiast waren. Voest was voor mij erg basis en het messte wist ik wel. Bij Annemarie was veel meer achtergrond en kon ik er later meer mee.

Manon79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:05

Zowel bij Emiel als Annemarie super ervaringen!!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:51

Ik heb de basiscursus bij Voest gedaan. Het is een charismatische man met heel veel liefde voor paarden. Door zijn enthousiasme gingen onder meer alle cursusdagen veel langer door na de geplande eindtijd. Het was maar een klein clubje, ik denk 8 man / paard. Er was dus ruim voldoende persoonlijke aandacht. Ik heb onder meer leren loswerken, heb ik nog steeds veel plezier van, en de beginselen van het grondwerk. Ook hier gebruik ik nog steeds wat handigheidjes van. De obstakeltraining was maar een klein onderdeel van de cursus, maar wel erg leuk. Hoe die meiden de cursus doen weet ik niet, maar mijn vriend en ik hebben een paar fantastische dagen gehad.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 23:06

Ik heb de cursus van voest bij Marion van de klundert gehad en dat was heel erg leuk een leerzaam, Marion is een heel fijn persoon,
Ook heb ik een weekend cursus bij Annemarie van de toorn gedaan en daar heb ik het ook heel erg fijn gehad.

Ik heb bij beide een hoop geleerd, maar ook bevestiging gehad dat ik geod bezig was met mijn paardjes, en het is gewoon heel erg leuk om een weekend heel intensief met je paard bezig te zijn en hem op deze wijze nog beter te leren kennen, ook vind ik het altijd heel interesant hoe andere met hun paard omgaan , dus dat kun je ook een heel weekend volgen en over praten.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 19:16

Alvast bedankt voor jullie antwoorden! Het is inderdaad zo dat ik voor dat geld veel les kan hebben, dus ik denk er nog even over na.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 11:34

Pas de cursus bij Annemarie gehad, die was inhoudelijk super compleet. N aanrader.

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 11:08

Ik heb de cursus bij Marion gedaan. Ik vond het erg leerzaam en het was ook vooral een bevestiging dat ik goed bezig was en een uitbreiding op mijn tot dan toe opgedane kennis. Met betrekking tot het rijden vond ik het wat tegenvallen. De cursus was vooral gericht op het losrijden en grondwerk. Ik had een specifiek probleem met mijn paard en ook dat is helaas niet opgelost, maar het oplossen hiervan paste niet helemaal binnen de cursus.
Je moet van tevoren goed bedenken waarom je de cursus wil doen. Het zorgt ervoor dat je een betere band krijgt met je paard en beter zijn reactie begrijpt. Ook leert je paard jouw vertrouwen wat natuurlijk ook heel waardevol is!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:35

Ik heb vorig jaar de basiscursus gedaan in Limmen. Dit is mij goed bevallen. Ik had wel ervaring met het systeem maar zo 3 dagen er mee bezig voelde wel erg goed! Ook is het heel leerzaam om naar anderen te kijken, wat je met gewoon les toch niet hebt. Je leert ook weer van elkaar Haha!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:06

Ik heb met mijn ene paardje ontzettend veel gehad aan Voest. Hij heeft er 2 weken of een maand ik weet het niet meer gestaan vanwege angst enz. Hij heeft/had een behoorlijk trailerprobleem en na 2 dagen liep hij mak de trailer in. Helaas hebben wij het niet genoeg geoefend en moeten we weer vooraf beginnen maar het was het zeker waard. Met mijn dominante merrie heb ik ook een aantal curcussen gehad zeker met resultaat. Ik werk nog steeds na 6 jaar het meest met zijn manier van Freestyle Lachen

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:13

Ze vertellen allemaal niks nieuws!
Je kunt het met gezond verstand allemaal zelf bedenken!!!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:34

Alleen dat doen niet iedereen he eilander?! Knipoog

ojele

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:18

Ik ben het daar toch niet mee eens, hoor! het werkt vaak super goed als er iemand naar je kijkt. Heel veel dingen doe je toch net iets anders en dan werkt het minder goed. Ben vorige week weer bij Annemarie van der Toorn geweest en ik heb heel veel aan de begeleiding. Zal dus bij Emiel ook zo zijn..

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 23:46

Met gezond verstand kun je inderdaad ook veel bedenken. Eigenlijk zou je dan ook misschien een wat meer persoonlijk iets moeten doen, net als privéles. Ik heb een uitstekende band met mijn paard en wederzijds vertrouwen is ondertussen voldoende aanwezig!
Ik moet zeggen dat ik overal waar ik kom wel iets nuttigs hoor, die nuttige dingen neem ik mee en de rest laat ik voor wat het is. Ik weet niet hoe anderen dat doen, ik volg niet klakkeloos 1 "methode", maar kijk wat bij mij en mijn paardje goed werkt.

Blijft toch een duur cursusje. En als je dan inderdaad net als geluksvogel er echt veel aan hebt, dan is dat het waard.
Van de andere kant denk ik dan weer, misschien denk ik wel dat ik het beter doe dan ik in werkelijkheid doe (ik doe het wel goed, anders zou mijn paard het niet zo netjes doen). Met rijden is dat nog een ander verhaal, daar moet ik echt nog een hoop aan verbeteren! En ik moet toch lang werken voor zo'n bedrag van die cursus natuurlijk!

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:35

Dan zou ik als ik jou was dat geld steken in meer privéles. Ik weet niet hoe het bij andere cursussen is, maar de basiscursus die ik heb gedaan was vooral grondwerk en 1 middagje rijden en tja in 1 middagje leer je niet zo heel veel..

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:31

Ik ben naar een jeugd freestyle week geweest bij www.equixantos.com .
Daar heb ik echt heel veel geleerd! Hoe dat met kortere cursussen zit weet ik ook niet, maar ik vind dat Petra dingen erg goed en begrijpelijk uit kan leggen!
Deze herfst ga ik weer, met nog 4 die deze zomer ook bij de jeugd freestyle week geweest zijn, om verder te gaan op de basis die we nu hebben. Ik heb er erg veel zin in! Haha!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 16:52

Ik vind Petra van Equixantos niet goed. Heb haar een paar keer ontmoet en gezien en dat vond ik toch erg tegenvallen Ja

Maar als ik je een tip van geven, Corine Vogelaar! Ik heb net een 3 daagse curcus achter de rug en alle dagen gereden en ontzettend veel geleerd. Het is een kennis van ons die we al tijden niet hadden gezien dus dat was ook weer erg leuk! Zij heeft 4 jaar met Voest samengewerkt en toen is ze voor zichzelf begonnen. Een echte aanrader!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:00

De tip der tips: www.nvvr.info het grote verschil is dat wij er niet van hoeven te leven. Als je actief deelneemt aan onze weekenden en de deelnemers het hemd van het lijf vraagt, krijg je niet alleen veel verschillende inzichten voorgeschoteld maar ook zijn er altijd wel mensen die je kunnen helpen met een specifiek probleem. Daarnaast zijn wij gewoon een gezellige clib Haha!

Emiel zelf is niet verkeerd, hij kan helder lesgeven Zijn sterke punt is dat hij weet hoe hij zaken moet overbrengen. Met zijn "assistenten" heb ik verder geen persoonlijke ervaring.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 20:30

Ikke, het ziet er erg leuk uit! Ik zal de site zeker eens grondig gaan doorsnuffelen, het leuke eraan is natuurlijk dat er mensen zijn uit alle "gebieden", dus dat je altijd wel iets opsteekt.

karmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:44

Bergje, waarom ga je niet eerst eens naar een demonstratie. Ik ben jaren geleden een keer naar hem geweest. Het was een voorlichtingsavond. Misschien is er binnenkort wel iets. Hoe je hem is heel persoonlijk. De een is voor en de ander is tegen. Wat ik wel belangrijk vind is dat je ook een bepaalde klick moet hebben met degene die de cursus geeft. En dat is voor iedereen niet hetzelfde. Succes.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:53

Bijvoorbeeld op de NH-dagen, 9 september, bij stal Mansour in arnhem www.nharnhem.nl
De NVVR heeft er ook een stand, kun je mij IRL tegen het lijf lopen Haha!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 09:34

Of op Horse Event, 14,15,16 september...

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:06

heb vandaag 2e lesdag bij Marion(achtmaal) gehad...helemaal moe...nee in theorie voor mij niet echt nieuw en kwam ik er in gedachten wel aan uit, MAAR het DOEN is voor mij echt een enorme uitdaging (en is toch veel moeilijker dan ik dacht). en oeps....wat heb iknog een hoop te doen.
Ik merk dat de methode, de ontspannenheid van de lesstijl en de daarbij uitgebreide gevarieerde kennis die marion heeft wel voor mij goed werkt. Morgen nog een laatste dag, ben benieuwd wat dat wordt. Ik zou het persoonlijk ook wel fijn vinden om de verfijningen in meer privevorm lestekrijgen...eerst thuis maar weer eens verder aan de slag en alles laten bezinken.

Ik denk dat je voor jezelf even duidelijk moet krijgen wat je er wil leren. Ik denk dat je ook eruit moet halen wat voor jou belangrijk is.
conclusie;tot nu toe erg tevreden en ik vind niet dat ik teveel geld heb betaald voor wat ik ervan leer,maar ja dat is natuurlijk wel heel erg persoonlijk Knipoog .

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:36

Ik heb priveles bij mij op stal. Ideaal! Soms elke 2 weken en soms een periode niet.

Mijn instructrice is echt geweldig! Heeft allerlei opleidingen gevolgd (Integrated Riding) en past diverse methodes toe en daarnaast vind ik haar een echte paardenfluisteraar en ze is niet duur!

Mocht je in midden NL wonen Pb me maar voor haar gegevens indien je geinteresseerd bent.