obstakeltraining

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kinky01

obstakeltraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 17:33

Ik wil met mijn paard wat obstakeltraining gaan doen vandaag.
Ideen voor voorwerpen heb ik genoeg, wat ik graag wil weten is hoe krijg je je paard zover dat, als ie echt de rem erop zet zet, hij toch vooruit gaat langs of door een obstakel.
En wat is de ideale postitie bij je paard. Ernaast of ervoor? (als je er naats loopt dan he?)

Je paard moet natuurlijk vertrouwen in je hebben, maar hoe kun je hem overtuigen als ie dat even mist?

PS. 9-9 gaan we naar arnhem, clinic politiepaarden training, kinky mag mee (ik wil alsvast een beetje gaan oefenen...)

siouk

Re: obstakeltraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:32

hmm, misschien dat je met snoepjes kunt lokken Tong uitsteken maar dan is het geen echt vertrouwen eh Tong uitsteken het beste is volgens mij dat jij er zelf als eerste doorgaat. en hem gerust stelt. trekken en duwen zal niet veel helpen. gelijk door een waterplas of zoiets gaan als je paard bang voor water is is heel moeilijk. maar als hij er echt niet door wilt zou ik eerst gemakkelijkere dingen proberen en na een tijdje nog eens dat waar hij bang voor is Haha! en als hij een stapje vooruit zet beloon hem dan heel goed Tong uitsteken maar laat hem niet schrikken.

Eva_Shilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:56

Heey!

Oefen en stop wanneer hij/zij het goed heeft gedaan, denk ik dan Knipoog. Als het allemaal nieuw is, zijn alle dingen die je paard doet een goed begin! Begin met dingen die hij/zij niet zo eng vind, gevolgd door versieringen erbij enzo Knipoog. Ik zou er zelf een eindje voorlopen, om het slaan van vreugde ( van de voorbenen ) uit de weg te gaan. Aan de zijkant lijkt me niet zo super, stel je voor; hij springt aan de kant en jij krioelt eronder :S

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:25

Wij willen binnenkort op stal ook een keer obstakeltraining doen. Misschien wel leuk om hier wat ideeen te spuien?
Als paard iets niet wil, kan afleiden soms wel helpen, dat is mijn ervaring tenminste. Aandacht bij je houden door wat wijken-voor-druk oefeningetjes toe te passen e.d. Als paard zich echt aanstelt, drijf ik meestal wat bij van achteren (tikje met halstertouw achter jezelf langs).