[AR] De lucht in?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kasty

De lucht in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 12:25

Hallo

Zo we hebben inmiddels 2 ringrijderijen gehad. De eerste ging perfect.. mn fries was heerlijk rustig.
Zelfs voor de start bleef ze netjes staan. Waarschijnlijk onder de indruk.
Nou hadden we afgelopen zaterdag onze 2e wedstrijd.. ze was erg onrustig maar wel erg enthousiast.
Zo lang iedereen doorliep was er niks aan de hand. Maar owee als we stil moesten staan ( wat erg vaak het geval was) dan begon ze te schrapen met haar voorpoot en ging ze regelmatig de lucht in...
Ooooee daar krijg ik zo de kriebels van.. wel ruimte gegeven op de teugels maar ook wel gestraft.
Nou heb ik binnenkort weer een wedstrijd en zie ik dit zich vast herhalen...iemand tips wat ik er aan kan doen?
In de bak heeft ze er geen last van ..en alleen ook niet.. maar ja kudde dier he!

Gr hennie

Bluebontje

Re: De lucht in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 17:14

Hier is iemand met hetzelfde probleem. Ik zorg er altijd voor dat er extra ruimte is tussen mij en mijn voorganger. Als hij steigert, laat ik hem een paar pasjes lopen en zet hem weer stil.
Mijn steker/ groom heeft ook altijd wat afleiding in der jaszakken. Ik strafte ook altijd, maar daar ben ik mee gestopt. Negeren werkt bij mij beter.

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 20:25

mmm ok.. ik heb er ook veel ruimte tussen.. maar als ik haar steeds een stapje laat doen zijn we op een gegeven moment bij de voorganger das de pest..

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:58

Bij ons kun je, na het steken gelijk opstellen, maar je kunt ook een blokje om rijden, waardoor het wachten aanzienlijk verkort wordt. Je moet dan wel de andere aanspanningen inhalen, maar dat is al beter dan een steigerd paard.
Heb jij die mogelijkheid misschien ook?

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 21:22

tot nu toe heb ik die mogelijkheid niet gehad.. helaas.. en bij de komende wedstrijd heb ik die mogelijkheid ook niet.. geloof ik...
Voordeel is wel bij de komende ringstekerij dat we er heen lopen.. das ongeveer half uur lopen in stap.. misschien is ze dan al wat moe...

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:40

dat kan ook helpen. In ieder geval succes!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 00:03

Dat is ook de rede dat ik het ringrijden met mijn span helemaal niks vind. Stappen, stoppen, voluit draven, stoppen... dan willen ze ook regelmatig omhoog komen.