Freeform

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ShadowFax

Freeform

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 10:45

Van een stalgenoot heb ik haar Freeform mogen uitproberen. Dit was mijn eerste ervaring met een boomloos zadel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik erop
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind dat ik er recht en netjes op zit. Dit was de houding die lekker zat, dus niet geforceerd... op mijn huidige zadel zit ik veel slechter.
In het begin was mijn paardje erg zenuwachtig (ohoh, er ligt een ander zadel op mijn rug Gestoord ) na een tijdje rijden leek het of haar stap ruimer werd. Draven en galopperen ging perfect. Tolten doet ze op dit moment gewoon slecht, dus lag niet aan het zadel.
Ik ben op het diepste punt van het zadel gaan zitten, desondanks zat ik met mijn schaambeen tegen een kussen/naad en dit vond ik niet prettig. Verder vond ik de druk op mijn bovenbenen in het begin onplezierig, maar ervaarde ik na een langere tijd niet meer als een probleem. Benen aanleggen is inderdaad anders, maar niet vervelend of moeilijk.
Na een half uur werd mijn paardje erg vervelend dus toen ben ik terug naar huis gegaan. Ik zou het zadel nog wel een keer voor een langere rit willen uitproberen, maar heb nu een beurs schaambeen Haha! en daar zit ik ook niet echt op te wachten Haha! Hopelijk komt mijn barefoot testzadel snel.
Hoe vinden jullie het zadel liggen, voor zover dat van een foto te beoordelen valt?! En hebben jullie een oplossing voor dat kussen of die naad waar ik tegenaan zit?!

Hinke

Re: Freeform

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 00:14

Hey Elina! Mijn zadel staat echt heel chique op Sota!
Het zadel is heel diep en daarbij ook behoorlijk klein, misschien kreeg je er daarom zo'n last van? Voor mij (met mijn magere achterwerk) had de zitting ook niks kleiner moeten zijn. Ik ben superblij met mijn dure zadeltje en zit er nu zelf wel goed op, maar als jij er niet goed in zit moet je geen freeform kopen hoor! De vrouw van wie ik hem kocht verkocht hem trouwens weer omdat haar ijslanders er niet meer goed mee wilden tolten, dat is ook wel handig om te weten. Merkte je ook dat je zonder boom reed? Ik merk het zelf doordat het meer schommelt dan een normaal zadel en ik vind ook dat shotti er beter mee loopt. Schoof het zadel bij jou nog naar voren?

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:06

De BF London heeft het bij mij 'gewonnen' van de Freeform (op een KWPN'er).
Ik moest bij de Freeform erg wennen aan het zitje onder mijn bips. Het was verder een erg fijn zadel, maar de BF London zat nu eenmaal beter. Bij de BF Cheyenne had ik wel het gevoel dat ik een enorme onderuitgezakte stoelhouding kreeg, dat had ik bij de BF London weer helemaal niet. Ook het iets directere contact vond ik prettiger (BF vs. FF).
Uiteindelijk was de Freeform ook top hoor, maar met pad eronder door de opgevulde zweetbladen toch iets minder contact. Misschien kan je de beugelophanging nog net iets verder naar achter verplaatsen voor een betere/makkelijkere hoofd-hiel houding? Ik zat verder ook lekker stabiel en 'recht' in de FF. Ben benieuwd naar je bevindingen bij een lange tocht.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 11:27

Ik heb gisteren een strandrit gemaakt en mocht weer de Freeform van Hinke lenen. Buiten het feit dat het noodweer was en ik en Sota helemaal doorweekt waren Haha! ben ik erg blij dat ik de ff op een lange rit uitgeprobeerd heb! Ik ben heel enthousiast!!! Na een tijd voelde ik ineens dat ik zonder boom reed, dat ik Sota haar rug voelde bewegen. Ze loopt (nog) niet echt anders met dit zadel, wel heb ik het idee dat ze het lichte gewicht prettig vind. Maarja, ik blijf last hebben van die naad in het voorstuk van de zit. Ook tijdens het lichtrijden of in de verlichte zit stoot ik er tegenaan. Jammer, want ik vind het een erg fijn zadel! Had niet gedacht dat ik zo snel aan een boomlooszadel zou wennen.
Op de terugweg (ohoho weg gaan naar huis, dus kont eronder) tolten ze als een trein. Niet normaal! Haha! En waar ik later toen ik thuis kwam achter kwam, was dat ik tijdens de rit helemaal geen rugpijn heb gehad! Terwijl ik gisterochtend opstond met enorme rugpijn! Ik weet zeker als ik met haar huidige zadel gereden had, ik last had gehad van mijn rug. Dus zeeeeer positief!

Ik ben trouwens benieuwd hoe het zadel er vandaag uitziet na 3 uur in de regen gereden te hebben Haha! Sota was trouwens wel nat onder het zadel, maarja, erg moeilijk om aan te geven waardoor dat kwam. Toen ik het zadel voor het eerst uittesten, was haar ruggengraad droog nadat ik het zadel eraf had gehaald.

Kan je de BF London ook testen bij Singlefooters Wickedwyvern? Of waar heb jij hm uitgetest? Want naar dit zadel ben ik dan ook erg benieuwd! Bovendien vind ik de FF wel erg duur... fantastisch zadel hoor! (Naja, voor mij net niet helemaal) maar zoveel geld kan ik nu ff niet neerleggen voor een zadel. Ben heel benieuwd hoe ik de cheyenne zal vinden...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:56

Ik weet niet hoe groot de zitting is van deze FF. Ik heb een 17" en een 18" zadel. Dus het kan zijn dat de zitting voor jou iets te klein is. Je kunt zo een losse nieuwe zitting ervoor kopen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:24

Fijn dat je het toch nog een keer geprobeerd hebt! Ik ben ook dik tevreden met mijn FreeForm! Ja

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:08

Ik heb de London getest via boomloosrijden.nl