[AR] Grappige opmerkingen tijdens mijn zoons eerste menles buiten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Grappige opmerkingen tijdens mijn zoons eerste menles buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 11:34

Ik heb vanmorgen zo geweldig gelachen. Ik wilde jullie even laten meegenieten van mijn zoon's eerste menles buiten. Mijn zoon Michael en mijn man Paul op de bok en Janouk voor de koets.
Michael is nu 12 jaar en heeft aangegeven te willen trainen met Janouk om te starten in de vaardigheid. Nu stapt hij Janouk geregeld uit in de bak, maar daar kom je geen obstakels tegen. Sturen lukt daar prima, maar op fietspaden moet je vaak haaks sturen. En dat is lastig.

Vanmorgen gingen de mannen met Janouk een rondje door het industrie terrein om te leren sturen. Van al dat gelach op de bok, werd Janouk steeds vrolijker en kijkeriger. Hoe harder Michael lacht, hoe harder Janouk draaft.

Even een kort woordelijk verslag van de les:
Paul: Michael, Janouk is kijkerig en ze gaat nu te hard. Jij maakt haar gek met dat drukke gedoe.
Michael: Nee hoor, dat ligt niet aan mij: Janouk heeft last van haar ADHD. (alle dagen Haflinger dwaas) Haha!

Paul: Ze gaat te hard, nu een ophouding maken!
Michael doet vervolgens niets, maar zegt: Ja Janouk, nu moet je ophouden, zegt Pappa.
Paul: nee Michael, jij moet een ophouding maken. Clown en vervolgens legt Paul uit wat een ophouding is (was hij even vergeten uit te leggen).

Michael: Pappa, Janouk begint heel erg te schuimen nu, volgens mij is ze hondsdol. Haha!
Paul: Nee Michael, dat is goed, ze is mooi nagevelijk op het bit, daardoor gaat ze schuimen.

Paul: je moet in de haakse bocht je buitenleidsel er goed bij houden, want je pony en de koets moeten er doorheen.
Vervolgens valt Janouk toch te snel naar binnen en gaat de koets in de binnenbocht over een stuk stoeprand.
Michael lacht en roept: Janouk, let eens op, er hangt nog een stuk koets achter je, die moet ook nog de bocht om. Haha!

Ik heb zo geweldig gelachen achterin. Ze hadden zo'n pret. En ik moet zeggen dat Michael Janouk na een tijdje goed aan het lopen had. Mooi tempo in draf, goede ruime bochten maakte. En zelfs door de stationshal had hij haar er goed aan. (wij moeten namelijk door de NS stationshal Hoofddorp om aan de andere kant van het dorp te komen)
Als ze het eng vond, praatte hij haar er goed en vlot langs.
Ik ben benieuwd of hij het leuk blijft vinden en wie weet ooit gaat starten.

(Voor de veiligheid was gezorgd hoor, ik stond als groom achterop en Paul zat naast Michael op de bok om in te grijpen) Hij mag niet alleen en hij moet nog heeeeeeeeeeeel veel leren. Maar het begin is er.

idooltjuh

Re: Grappige opmerkingen tijdens mijn zoons eerste menles buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:36

hahaha,, wat leuk joh !!!
ik ben al achter me computer aan het lachen laatstaan als je erbij zou zijn hahah;:P
maar wel leuk dat je zoon het zo naar zijn zin heeft !!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:37

Super toch. Zolang het zo ontspannen gaat en ze zo veel lol hebben geniet je je met volle teugen!!

kimpie_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 16:52

lolig tog lkkr lagge is gezond tog?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:03

kimpie_fan schreef:
lolig tog lkkr lagge is gezond tog?

Even een spellingscontrole over je berichtje kan geen kwaad

Fijn dat jullie zoveel plezier hebben met Janouk!
Ben trouwens wel blij dat wij niet door een stationshal hoeven Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door manie op 22-07-07 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:05

foutje

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:53

wat leuk dat hij er ook zo veel zin in heeft! Gaat hij geen dressuur starten?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 21:16

Ik vind dressuur heel belangrijk en dat gaan we ook zeker trainen. Maar hij vindt de vaardigheid veeeeeeeel leuker.
Eerst maar eens kijken hoe hij en Janouk zich samen ontwikkelen. Wij hebben alle tijd. Ik ben al blij dat hij er zoveel lol in heeft en janouk vindt alles leuk, als het maar niet serieus is of hoeft. Clown

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:20

dat is waar, maar dressuur is het belangrijkste wat er is Lachen Je zou kunnen zeggen dat hij eerst een aantal winstpunten moet halen voor de vaardigheid, heeft ie wel een doel om naar te streven.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 06:47

Klopt hoor. Maar dressuur is wat we dagelijks doen met Janouk of onder het zadel of voor de kar. En als Michael traint, zal dat ook voor hem betekenen dat hij dressuur moet trainen.
Van mij hoeft hij dat niet in wedstrijdverband te doen.

In praktijk zal het toch zo zijn, dat Janouk met mijn man in de M dressuur mennen start en daarna vaardigheid en dan zou Michael ook vaardigheid kunnen starten, als hij wil. Wedstrijd rijden moet zijn eigen keuze zijn. Niets hoeft. Maar als hij wil starten, dan zal er ook getraind moeten worden.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 08:23

klopt helemaal. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat straks!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:13

janouk schreef:
Ik vind dressuur heel belangrijk en dat gaan we ook zeker trainen. Maar hij vindt de vaardigheid veeeeeeeel leuker.
Eerst maar eens kijken hoe hij en Janouk zich samen ontwikkelen. Wij hebben alle tijd. Ik ben al blij dat hij er zoveel lol in heeft en janouk vindt alles leuk, als het maar niet serieus is of hoeft. Clown

Dressuur is natuurlijk ook veel te duf voor een 12-jarig joch Haha!
Wel leuk dat hij er zoveel plezier aan heeft.
Ik kan me trouwens voorstellen dat je veel lol hebt gehad achterop!
Heerlijk toch! Clown Clown

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:26

wat heerlijk om zo met je hele gezin met je paardje bezig te kunnen zijn!