[AR] 1e x nieuwe kar mennen-->sloot in

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

1e x nieuwe kar mennen-->sloot in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 20:58

Eergisteren heb ik een nieuwe wagonette gekocht voor mijn Welsh hengst Damon. Dus vandaag lekker gaan rijden met een vriendin. Alles ging super, mooi weer, brave pony.
Wel veel verkeer, maar de pony is braaf. Tot er een grote vrachtwagen langskwam. Normaal is er dan nog niets aan de hand, maar hier zaten slachtkoeien in en die maakten nogal wat kabaal. Ik was iets de berm in gegaan om de vrachtwagen (die niet hard reed) wat ruimte te geven.
Damon keek ernaar en ondertussen ging hij wat naar rechts hangen, ik wilde nog corrigeren, maar dat ging al niet meer. Zijn achterbeen gleed weg en het voorwiel volgde en toen gleden we zo de sloot in.
Vriendin kon er nog net afspringen omdat ze aan de weg kant zat, maar ik had geen tijd meer. Dus ik ging pony en kar achterna, zo de bagger in. Ik koppie onder en kreeg de leuning van de kar in mijn rug.
Gelukkig is het meer modder dan water, dus zowel de kar als de pony stonden gewoon op de bodem, pony nog met zijn hoofd boven water.
Ik kon overal nog bij, dus heb onder water gezocht naar de strengen en die kon ik losmaken. Ook de broekriem en singel had ik snel los. Had gelukkig geen mes nodig.
Pony weg van de kar getrokken en vriendin de boer laten bellen.
Precies op dat moment kwam er een kraan voorbij. De chaffeur stapte uit en bood aan om te helpen.
Eerst de pony in de banden gehangen en die eruit getild. Pony mankeerde gelukkig niets. Hij is geen moment in paniek geweest (hji is dit gewend, want in het land gaat hij ook wel eens zwemmen als het warm is Tong uitsteken).
Toen de kar aan de kraan gehangen en die er ook uit gehaald. Gelukkig had de kar ook helemaal niets.
Snel naar stal gelopen (we waren bijna thuis toen het gebeurde, nog geen 50 meter van het erf af), pony en kar gedoucht. Nog een keer gekeken naar verwondingen, maar Damon had echt niets. Ook de kar had geen enkelkrasjes. Wel erg baggerig, ook de zitting, maar dat droogt wel weer.
Morgen gaat de boer even de wielen en de draaikrans uit elkaar halen om alles schoon te maken en te vetten.

Als de pony zaterdag ook nog goed loopt, gaan we weer menen. Wil zo snel mogelijk weer verder. Ik denk niet dat hij er geestelijk iets aan over heeft gehouden. Ga dit weekend eerst even in de bak mennen om te kijken hoe hij is.

Gelukkig is alles dus goed afgelopen, maar zo zie je, dat ook met een brave pony, er altijd iets kan gebeuren.

klijnliesjeJarig

Re: 1e x nieuwe kar mennen-->sloot in

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 21:08

wow melanie das altijd ff spannend. Fijn dat alles goed afgelopen is. Ken dit soort taferelen uit ervaring.
Maar morgen ga je gewoon weer lekker rijden... toch?
Succes Monique

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 21:14

wow dat is wel geluk hebben dat die man langskwam en zo vriendelijk was even te helpen.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 21:50

Dat is nu nog eens een geluk bij een ongeluk.
Je moet wel een super brave pony hebben dat je hem zo aan banden kan hangen in een kraan...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 22:06

Als je weer zoiets gebeurt: het klonk als een smalle berm. Nooit gebruik van maken maar in zo'n geval gewoon egoistisch de hele weg voor jezelf nemen. Blijf op het midden van de weg zodat de vrachtwagen niet eens kan passeren. Zoek een veilig stuk op bijv een dam en laat hem dan pas voorbij. Een flinke lel met de zweep had misschien ook nog kunnen helpen. Dan was de pony wellicht weer naar voren gesprongen. Ik heb precies dezelfde situatie meegemaakt en achteraf gezien heb ik aan de leidsels getrokken (hoho) maar voorwaarts drijven had in dat geval mij uit de sloot gehouden.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 22:11

De weg is niet heel smal bij ons, maar ik wil altijd wat afstand als iets passeert. De berm is ruim een meter denk ik.
Het ging zo snel dat ik niet eens tijd had om te reageren.
Maar gelukkig is alles goed gekomen.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 23:19

inderdaad geluk bij een ongeluk dat alles uiteindelijk goed is afgelopen. zorg in vervolg dat je ruimte overhoud om eventueel uit te wijken. als je zo veel mogelijk aan de kant gaat en je medeweggebruiker benut deze ruimte, kun jij geen kant meer op.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 00:30

Bij ons is iemand op deze manier bijna verdronken. In ook een ondiep baggerslootje maar hij kwam onder de wagen terecht waar het paard nog voor stond. Hierdoor werd de wagen naar beneden gedrukt en verdronk de man bijna.
Maar gelukkig komt het meestal goed af en ben je zelf ook vrij nuchter van aard (als ik het zo lees). Dus van het weekend weer lekker aan de gang maar inderdaad niet te veel uitwijken ook al is je pony zo braaf. De vrachtwagen had tenslotte ook even kunnen gaan stilstaan.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 06:38

Jemig, wat een avontuur en wat een super pony.
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. En wat een geluk dat er net een kraan voorbij komt.

lasimir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:11

hey Mel,

Ohohoh wat een avontuur weer. Gelukkig is het goed afgelopen met Damon en jezelf.
Nu maar hopen dat hij er inderdaad niks aan over heeft gehouden en dat hij het volgende keer weer super doet!

Groetjes

Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:39

Wat ik nou graag wil weten; hoe reageerde de vrachtwagenchauffeur, of heeft hij het hele gebeuren niet gezien?

Debb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:46

Gelukkig had je een super brave pony en hebben jullie er uiteinderlijk niets aan over gehouden.

Ik ben idd ook wel beniewd hoe de vrachtwagenchauffeur reageerde?

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:43

Mooi dat jullie er goed vanaf gekomen zijn ! en achteraf zeg je altijd; ik had beter dit of dat kunnen doen maar op het moment dat zoiets gebeurt handel je instinctief en is er weinig tijd om na te denken. Ben benieuwd hoe het morgen gaat...

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:48

Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen! Wel aardig van die man met de kraan dat hij je hielp Lachen

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:51

Als ik het goed lees en begrijp is de man die jullie passeerde
waardoor je de sloot in raakte niet gestopt?

Maar heeft een andere man, een andere voorbijganger
jullie uit de sloot geholpen met zijn kraan? Lachen

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:54

wat een mazzel dat jullie en de wagen allemaal niks mankeren!

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:28

Hey Mel,

Dat was wel weer een ervaring he? Haha! Ik heb het nog net droog kunnen houden haha... Gelukkig is Damon braaf en is alles goed afgelopen. Ik ga volgende keer gewoon weer mee hoor Tong uitsteken

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:53

Jeetje dat zal wel schrikken geweest zijn, gelukkig is alles weer goed gekomen en hebben jullie er weinig aan over gehouden. Super pony!

Ook ik wil je toch graag nog een keer op het hart drukken dat motorverkeer heel makkelijk het voertuig in de achteruit kan zetten als ze er niet langs passen. En dat het het dus echt niet waard is om nog eens zo een risico te lopen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 19:00

Tess schreef:
Wat ik nou graag wil weten; hoe reageerde de vrachtwagenchauffeur, of heeft hij het hele gebeuren niet gezien?

Die reed door. Denk dat hij het niet gemerkt heeft. Best wel lomp eigenlijk. Maar de pony lieo vandaag gewoon goed dus dit weekend gaan we weer rijden.
Iedereen bedankt voor de reacties en adviezen.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:05

oeii..! jeetje dat is schrikken zeg..! gelukkig is alles goed gekomen..Lachen en de pony er goed vanaf gekomen !
succes zaterdag..!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:30

Woow wat een geluk dat het goed is afgelopen, en aardig van die kraanmachinist dat hij heeft geholpen, gelukkig mankeren jullie en paard verder niks, en de kar natuurlijk. Maar voortaan dus niet meer aan de kant aan als er een sloot is, beter wat verder uit de buurt van die sloot want paarden zijn en blijven dieren en kunnen dus altijd schrikken.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:37

zo je maaakt heel wat mee zeg
leuk dat je ons hier ook deelgenoot van maakt
wij rijden ook veel op smalle wegen met slootkanten en inderdaad komen die soms wel eens dichtbij

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:08

Ja hoor als Damon wil zwemmen kan hij dat toch gewoon vragen Clown
Hij vond zichzelf te wit denk ik Tong uitsteken

Nee zonder dollen je schrikt er toch van.
Gelukkig dat hij er niks aan over gehouden heeft en dat je kar in orde is.
Morgen komt het vast wel goed Damon kennende.

Groetjes Bianca

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 00:00

hmm gelukkig maar dat het zo goed is afgelopen! onze trainer leerde mij dus niet voor niets om niet de berm in te gaan als er verkeer langs wil, laat ze maar geduld hebben! (tenzij er een brede berm is waar je normaal overheen kunt rijden natuurlijk...)