paard valt naar binnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shorks

paard valt naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 20:22

Als ik mijn paard longeer, wil hij natuurlijk het liefst naar het hek toe (welk p aard niet Tong uitsteken ) het probleem is dat hij aan de andere kant van de longeerbak zijn rondjes dan afsnijdt. dan hangt de longeerlijk dus op de grond. aan de kant van het hek is dit niet zo en houdt hij netjes spanning op de lijn. meestal zwiep ik de longeerlijn richting zijn schouder om te zorgen dat hij wat naar buiten gaat, en eerst hielp dat wel, maar nu heeft hij door dat de zweep hem niet raakt en reageert hij hier bijna niet meer op.
de zweep is niet lang genoeg om hem echt te rakn als hij op een normale cirkel loopt. oplossen door met dubbele lijnen ed te gaan longeren heeft geen zin, want ik heb daar zelf geen ervaring mee en ik wil het niet zonder begeleiding gaan proberen!
ik hoop dat iemand dé tip voor mij heeft Lachen

DDDDDDD

Re: paard valt naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:27

hoelang is jouw longeerzweep? je kunt de longeerzweep tussen het paard en jouw brengen en dan als het ware naar buiten te sturen. het makkelijkste is een longeerzweep met zo'n draad eraan. aan een korte zweep heb je weinig

Celinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:35

Hmm.. zorg vooral dat JIJ de drijvende kracht bent. In een kudde is de leider namelijk niet de leidende maar de drijvende kracht.
Blijf bij zijn achterhand lopen, (haal hem desnoods iets naar binnen) zodat je zijn achterhand kan raken met de zweep.
Reageert hij op het knallen van de zweep?
En idd misschien eens met iemand die wel ervaring met een dubbele longeerlijn, samen longeren.
Succes ermee!
-x- Céline

_EsmeeSilf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:22

ales ik mij pony longeer dan loopt hij naar mij toe wat moet ik doen Scheve mond Knipoog

_EsmeeSilf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:24

de iets tegen het hek zetten waar hij bang van is en dan loopt hij naar het midden dat deo ik nu Knipoog Knipoog

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 22:29

Bij Divoza kun je de Lammert Haanstra longeerzweep kopen, die is langer dan de meeste andere longeerzwepen en dan heb je dat probleem niet.

Rianne_kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:52

Of met dubbele lijnen gaan longeren.... Haha!

Dan kun je je paard namelijk sturen! Dan stuur je hem naar buiten, je vraagt wat stelling naar binnen, en hij loopt mooie cirkels...