Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Up_to_Date schreef:Maar wat is het verschil precies met de pessoa en de dubbele longe??
Bij de dubbele longe doe ik de buitenste lijn langs de achterhand.
Dan heb je toch hetzelfde effect als met de pessoa??
paardfysio schreef:veel (schijn)overgangen, tempowisselingen en over balkjes draven
als je paard springt (in uitjes)
CCCCorine schreef:paardfysio schreef:veel (schijn)overgangen, tempowisselingen en over balkjes draven
als je paard springt (in uitjes)
Dat vind ik eigenlijk nog de beste tip. Veel mensen zijn ook heel enthousiast over de Pessoa. Wat ik er zelf van gezien heb, wordt echter ook het bit van links naar rechts door de mond geflost (omdat de achterbenen bewegen). Dat vind ik dan weer het nadeel ervan en daarom gebruik ik hem zelf nooit. Maar goed, dat is natuurlijk een persoonlijke mening, want zoals ik eerder al noemde, zijn anderen er juist weer heel enthousiast over.
Zelf gebruik ik om bij te zetten: slofteugel, touwtjes of elastieken bijzetteugels (niet met zo'n 'donut' in het midden, maar helemaal elastisch). Verder doe ik eigenlijk precies wat paardfysio noemt. Springen is ook heel goed voor paarden waar normaal niet mee wordt gesprongen, maar dan moet je het wel verantwoord opbouwen en weten wat je doet (en anders kun je het beste hulp vragen aan iemand die hier ervaring mee heeft).