[AR] Info pony koetsen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Info pony koetsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 20:11

Ik zoek voor mijn Welsh pony van 1.20m een koets. Niet zo'n karretje dat je op Marktplaats vindt, maar een echte (liefst antieke) pony koets.
Mijn voorkeur gaat uit naar een prestatie wagen, Spider of Phaeton. Ook die zie je veel, maar niet in pony maat. En dan zoek ik ook nog eens een koets op houten spaakwielen en moet blank gelakt zijn.
Al met al dus geen eenvoudige opgave, want het moet ook nog binnen mijn budget vallen.
En als je al zo iets vindt, staan ze op rubber wielen met velg. Dat wil dus niet.

Wie kan mij helpen? Wie kent een goed adres die dit soort pony koetsen verkoopt.
Kort gezegd zoek ik dus:
*liefst antieke/authentieke koets
*blank gelakt (mag ook donkerder, maar wel houtkleur)
*houten spaakwielen op rubber beslag
*type Presentatie wagen, Spider of Phaeton, eventueel dokterswagen
*liefst met mogelijkheid tot uitbreiding naar tweespan

Voorbeelden:
Jachtphaeton
Afbeelding

Wagonette:
Afbeelding

JoyCiej007

Re: Info pony koetsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 00:21

allereerst; wat een geweldig idee, ik hou wel van mooie, authentieke aanspanningen! Lachen

Ik zag er laatst wel eentje geschikt voor welshen en shetten op MP staan, een soort van phaeton ook, met echte antieke koetslampjes enzo....
niet blank gelakt (volgens mij donkergroen of zwart) maar echt in goede staat, mooi antiek karretje...
volgens mij als je eens diep gaat graven op mp kom je nog wel wat tegen... Knipoog

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 01:48

Bij koetsen beursen gaan kijken.
Of wat de wagenbouwers thuis hebben staan.
Ik zou gewoon eens rond gaan bellen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 08:13

Volgens mij is er binnenkort in Drenthe een veiling.
Georganiseerd door veilingshuis Hessing...

http://www.hessink.nl/

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:11

Inderdaad, bij koetsenmarkten, -veiligen en -beursen kun je vaak ook hele leuke dingen tegenkomen.
Hier in de buurt (Heeten) word ook altijd 1x per jaar een koetsenmarkt gehouden. Zowel marathonwagens (ook voor shetten/welshsjes), recreatieve wagens alsook écht antieke en authentieke wagens worden dan te koop aangeboden.

Zo hebben wij zelf ook een aantal jaar geleden onze recreatiewagen gekocht.

Staat me iets van bij dat in Apeldoorn (Gelderland) ook altijd 1x in het jaar een ontzettend grote koetsenmarkt is... maar ben er nog nooit geweest (ieder jaar tijdgebrek Knipoog )