Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_vivi_ schreef:ik heb de pas net aangeleerd bij mijn ponytje ik heb daarvoor een zweepcommando gebruikt ik tik 2x met de achterkant van de zweep (is wat zwaarder bij de mijne althans) tegen haar schouder en dan doet ze de pas en dan krijgt ze beloning.
maar ik merk dat ze soms ook zomaar dat doet omdat ze dan idd denkt wat te krijgen maar dan negeer ik haar gewoon zodat ze weet dat ze alleen wat krijgt als ik 2x tik met het zweepje.
ik ben zelf er nog wel mee bezig ze kan het aleen nog maar met links en beetje met rechts en ze tilt soms vaker dan 1x der been omhoog maar daar ben ik nog mee bezig![]()
het begin is er bij mij al alleen moet ik het nu nog netjes maken zegmaar
succes met het leren aan jouw pony
Tumba schreef:welk filmpje?_vivi_ schreef:ik heb de pas net aangeleerd bij mijn ponytje ik heb daarvoor een zweepcommando gebruikt ik tik 2x met de achterkant van de zweep (is wat zwaarder bij de mijne althans) tegen haar schouder en dan doet ze de pas en dan krijgt ze beloning.
maar ik merk dat ze soms ook zomaar dat doet omdat ze dan idd denkt wat te krijgen maar dan negeer ik haar gewoon zodat ze weet dat ze alleen wat krijgt als ik 2x tik met het zweepje.
ik ben zelf er nog wel mee bezig ze kan het aleen nog maar met links en beetje met rechts en ze tilt soms vaker dan 1x der been omhoog maar daar ben ik nog mee bezig![]()
het begin is er bij mij al alleen moet ik het nu nog netjes maken zegmaar
succes met het leren aan jouw pony
Bij je filmpje ziet5 het er erg netjes uit!
Dess schreef:Heeyy.
Weet iemand hoe ik de spaanse pas aan kan leren?
En is dat niet gevaarlijk, en kan je het weer afleren?
Bedankt alvast.
Xx Dess