Simpel&Spaanse pas

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dess

Simpel&Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 19:52

Heeyy.
Weet iemand hoe ik de spaanse pas aan kan leren?
En is dat niet gevaarlijk, en kan je het weer afleren?

Bedankt alvast.

Xx Dess

Just_horses

Re: Simpel&Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:09

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:42

Aanleren kan je wel doen, is volgens mij niet gevaarlijk hoor. Maar afleren zou wel een beetje vaag zijn, waarom leer je hem dat dan aan?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 01:03

Ik denk dat de paarden er wel misbruik van kunnen maken, zo van ik doe de pas dan krijg ik iets lekkers. Gevaarlijk? Mischien als je voor hem staat en hij spontaan de pas gaat doen zonder je het vraagt. Consequent (hoe schrijf je dat?) zijn is belangrijk Lachen Maar vraag me idd af waarom je het wil aanleren als je het ook weer wil afleren?

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 17:23

Nee, ik bedoel als ze steeds de spaanse pas doet en niet meer normaal loopt, dat k het dan nog af kan leren Tong uitsteken

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:30

ik heb de pas net aangeleerd bij mijn ponytje ik heb daarvoor een zweepcommando gebruikt ik tik 2x met de achterkant van de zweep (is wat zwaarder bij de mijne althans) tegen haar schouder en dan doet ze de pas en dan krijgt ze beloning.
maar ik merk dat ze soms ook zomaar dat doet omdat ze dan idd denkt wat te krijgen maar dan negeer ik haar gewoon zodat ze weet dat ze alleen wat krijgt als ik 2x tik met het zweepje.

ik ben zelf er nog wel mee bezig ze kan het aleen nog maar met links en beetje met rechts en ze tilt soms vaker dan 1x der been omhoog maar daar ben ik nog mee bezig Tong uitsteken
het begin is er bij mij al alleen moet ik het nu nog netjes maken zegmaar Tong uitsteken

succes met het leren aan jouw pony

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 09:47

_vivi_ schreef:
ik heb de pas net aangeleerd bij mijn ponytje ik heb daarvoor een zweepcommando gebruikt ik tik 2x met de achterkant van de zweep (is wat zwaarder bij de mijne althans) tegen haar schouder en dan doet ze de pas en dan krijgt ze beloning.
maar ik merk dat ze soms ook zomaar dat doet omdat ze dan idd denkt wat te krijgen maar dan negeer ik haar gewoon zodat ze weet dat ze alleen wat krijgt als ik 2x tik met het zweepje.

ik ben zelf er nog wel mee bezig ze kan het aleen nog maar met links en beetje met rechts en ze tilt soms vaker dan 1x der been omhoog maar daar ben ik nog mee bezig Tong uitsteken
het begin is er bij mij al alleen moet ik het nu nog netjes maken zegmaar Tong uitsteken

Bij je filmpje ziet5 het er erg netjes uit! Haha!

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:57

Tumba schreef:
_vivi_ schreef:

Bij je filmpje ziet5 het er erg netjes uit! Haha!
welk filmpje?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 14:26

Dess schreef:
Heeyy.
Weet iemand hoe ik de spaanse pas aan kan leren?
En is dat niet gevaarlijk, en kan je het weer afleren?

Bedankt alvast.

Xx Dess

Weet dat je zeer consequent moet zijn zodra je aan Vd begint... Met elke oefening die je hem aan leerd. Dus ook met de spaanse pas. Er bestaat altijd een risico dat het paard het kan misbruiken. maar dat kan met "gewoon" rijden ook. (vandoor gaan/schrikken ed) Maar zolang jij consequent bent en blijft kun je het denk ik wel redelijk in de kiem smoren..

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:24

@ Oliebeer

dat filmpje stond bij mij als onderschrift, nu staat er wat anders hehe Tong uitsteken