creatief met grondwerk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

creatief met grondwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 13:57

Door een bezoek aan een bokt-vriendin heb ik weer leuk nieuw speelgoed voor mijn paard ontdekt voor tijdens het grondwerk:

Afbeelding
zie: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10054318

Ik heb mijn paard nu geleerd dat hoef op de punt iets lekkers betekend. Dat ga ik stapje bij beetje moeilijker voor hem maken. Ik hoop hem daarmee meer aan het denken te zetten, en zijn concentratie te verbeteren.

Hebben jullie nog leuke ideeen hoe je met niet echte paarden spullen toch leuk aan de slag kunt gaan??

Dus: hoe creatief ben jij met grondwerk??

Esther

Re: creatief met grondwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:54

Uhh gedeeltelijk laat ik het de stalhouder uitdenken: viewtopic.php?f=10&t=802906&hilit= Knipoog Haha!

Toen ik na het oefenen van spaanse pas een grote bal neerlegde ging hij verder met passen tegen de bal aan, gelijk beloond natuurlijk, nu kan hij voetballen. En heeft hij de neiging om overal tegenaan te willen schoppen.

Samen met een stalgenoot hebben we ook eens twee hindernissen kort naast elkaar gezet. Eerst balken niet zo hoog en zeil erover heen zodat je een soort sluis krijgt. Later de balken hoog en het zeil strak gespannen over de hindernissen, toen paard laten volgen onder het zeil door.

Zeil over het paard heenleggen en ermee laten lopen.

Nou ja het slingergordijn, planken, zeil, brug (joepie we hebben tegenwoordig een brug Go jij! Go jij!), zak met blikken en banden heb je gezien afgelopen zaterdag.

Die stippen lijken me ook leuk, misschien ga ik vanmiddag eens even bij de Ikea aan..

ELRYKA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:54

Hoi,

je kan een spelletje bij mij kopen dat Horse-Play! noemt, en het is helemaal niet duur! Daar staan veel obstakels dingen tussen die je kan doen.

Pb me anders even.

Groetjes,
Eline

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 08:18

Is iedereen zo niet creatief hier???

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 12:31

nee niet echt, ik heb hoepels, een gorte bal en pionnen (van die grote oranje/witte, gejatt toen de weg afgezet was), maar ik heb nergens bergruimte, dus het ligt altijd buiten en wordt dan ook weer gejat. Heb alleen een weiland, geen bak ofzo.Dus ik Parelli meestal onderweg, in het bos met wat ik tegenkom

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 13:56

Oude fietsbanden, prikpaaltjes, een paraplu, klapstoelen, bal, zeil, zachte grondwerkbalken, zwembad-spaghetti stangen, bal met handvat, markeerhoedjes en pionnen - kortom ik heb een complete grondwerkverzameling Haha!. En álles wordt gebruikt Ja !

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:34

waar láát je het...... ik zou het allemaal in mijn auto moeten meeslepen en die ligt met 2 zadels, hoofdstellen, leadropes, halsters, voeremmers, voerton, poets- en verzorgspullen bom- en bomvol.........

o ja, zeil hebben we genoeg op stal, na 3 x inpakken en strikje erom ben ik ook wel mee klaar....

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:38

Waar ik het laat? Ik heb een 'eigen' schuurtje op stal, heerlijk! Bij ons zijn er een beperkt aantal schuurtjes te huur, daar heb ik alle dekens in, de tuigen, de koerssulky, de voertonnen en dus alle grondwerkmaterialen. Anders zou ik ook niet weten waar ik het moest laten

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:42

Wat ik wel eens deed, was een vest met een capuchon menemen. Dat legde ik dan eerst over de hals heen, met de capuchon naar het hoof. Stukje bij beetje trok ik het vest omhoog. Op een gegeven moment hing de capuchon over het hoofd. Dan trok ik nog door, en deed ik mijn hoofd ook onder het vest. Zodat je zeg maar met het hoofd van het paard en e eigen hoofd in een donkere plek bent. Eerst vonden ze dat eng, daarna wenden ze er vrij snel aan.
Op een gegeven moment kwam ik dan zover dat ze met me meeliepen, onder t vest, en zelfs alleen in het donker acter me aanliepen, dus met het vest over hun hoofd, en dan maar lopen. Eerst vreselijk eng, maar als ik dan klaar was toch wel spannend Lachen
Groetjes, mij

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:46

promptertje schreef:
Waar ik het laat? Ik heb een 'eigen' schuurtje op stal, heerlijk! Bij ons zijn er een beperkt aantal schuurtjes te huur, daar heb ik alle dekens in, de tuigen, de koerssulky, de voertonnen en dus alle grondwerkmaterialen. Anders zou ik ook niet weten waar ik het moest laten

tja, ik heb een weiland gehuurd,waar je helemaal niets op mag zetten of achter kunt laten...... maar ja, ik moet het dus van "natuurlijk" speelmateriaal hebben......

dat met dat vest vinden mijn paarden niet interssant... die worden regelmatig als wasrek of kapstok misbruikt......

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:48

Met die kleurtjes kan je misschien ook proberen of je een kleur kan koppelen aan iets? Een opdracht of een voorwerp bijvoorbeeld.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 19:08

Pluttersput schreef:
Wat ik wel eens deed, was een vest met een capuchon menemen. Dat legde ik dan eerst over de hals heen, met de capuchon naar het hoof. Stukje bij beetje trok ik het vest omhoog. Op een gegeven moment hing de capuchon over het hoofd. Dan trok ik nog door, en deed ik mijn hoofd ook onder het vest. Zodat je zeg maar met het hoofd van het paard en e eigen hoofd in een donkere plek bent. Eerst vonden ze dat eng, daarna wenden ze er vrij snel aan.
Op een gegeven moment kwam ik dan zover dat ze met me meeliepen, onder t vest, en zelfs alleen in het donker acter me aanliepen, dus met het vest over hun hoofd, en dan maar lopen. Eerst vreselijk eng, maar als ik dan klaar was toch wel spannend Lachen
Groetjes, mij

leuk om te proberen.
ja en dingen als zeil, bal, hoepels wordt hier al genoemt.
Maar dat met die trui/vest ga ik ook eens proberen

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:14

ik heb niet heel veel spannende obstakels, maar probeer wel creatief te zijn in wat ik doe met de obstakels. Ook tijdens wandeling kan je creatief zijn met alles wat je tegenkomt. Neus op het blauwe bordje, sideways over een paaltje, achterbeen tegen het hekje etc.
Juist door één obstakel te gebruiken en steeds iets anders te vragen, krijg ik m'n paard aan het nadenken. Laatste actie was yoyo over een balk met linkerbenen aan de ene kant, rechterbenen aan de andere kant, dat kostte haar heel wat denkwerk Haha! , uiteindelijk kwam ze zelf uit bij een soort van koorddansen Clown

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 14:46

BrittKitt schreef:
Met die kleurtjes kan je misschien ook proberen of je een kleur kan koppelen aan iets? Een opdracht of een voorwerp bijvoorbeeld.

euh .. zijn paarden niet kleurenblind?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 18:45

Ja en nee, paarden zien veel minder kleuren als ons. Je moet dus erg afwijkende kleuren gebruiken om iets te kunnen doen

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:46

Paarden zien toch groen/geel/grijs, ofzoiets? Ik kan er naast liggen hoor Ja

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:30

bij ons, staat ons paard thuis. Dus we gebruiken heel veel materiaal voor grondwerk!!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 13:04

charlotvanre schreef:
bij ons, staat ons paard thuis. Dus we gebruiken heel veel materiaal voor grondwerk!!

Wat zoal?? ik ben erg benieuwd naar nieuwe ideeën!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:28

_angela_ schreef:
charlotvanre schreef:

Wat zoal?? ik ben erg benieuwd naar nieuwe ideeën!

oke ik zal even opnoemen wat wij zoal gebruikt hebben (volledig kan het wel nooit zijn)

- Autobanden
- tonnen (paard leren tussenstappen)
- ballen (naar haar toe rollen(haar benen dan)), er deftig langs lopen
- ladder: ikzelf erop staan, te paard er deftig langs lopen,...
- paraplu
- ooit nog grachtje's gegraven om ze er te leren over stappen
- ballonen (kun je heel veel met doen, aan sprongen hangen, ze er zelf aan gewoon worden, laten wapperen, leeglopen,...)
- kartonnen buizen, overstappen, te paard een rechtstaande buis laten omvallen terwijl ze rustig blijft!
- dan had ik eens een parkour afgezet met pikketten, met eraan van die wit-rode plactic draad, hetzelfde als voor werken, de bedoeling was toen ook er tussen stappen, terwijl de draad tegen haar wapperde.
- Verder als grondwerk, laat ik haar eens onder de wast door lopen, in het kippenhok lopen, tussen nauwe doorgangen door...

groetjes charlot

ps als je nog vragen heb, stel ze gerust!!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 13:30

Super ideeën! Daar kan ik weer wat mee Ja

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:11

_angela_ schreef:
Super ideeën! Daar kan ik weer wat mee Ja

graag gedaan!