Hij vertelde: de menvereniging organiseert dit jaar in oktober een oefenmarathon samen met een andere menvereniging. Gisterenavond gingen ze met een aantal koetsen een parcours uitzetten, dat goed begaanbaar is voor enkel- en dubbelspannen. Dus in colonne achter elkaar het bos in.
De mannen op onze club vinden mendressuur voor mietjes en Janouk een te brave afgerichte koudbloedpony. Te weinig spektakel. Ze hadden besloten dat de afvaardiging van de andere vereniging bij Janouk op de koets meegingen, omdat wij een koets hebben waarin je in de waterhindernis droog blijft (normaal dan) en omdat Janouk de best afgerichte dressuurpony is.

Maar je bent niet voor niets Janouk en Maflinger.

Mijn man zei dat op het wegtraject Janouk behoorlijk voorwaarts en kijkerig was, maar goed te sturen. Ze deed goed haar best de andere paarden bij te houden. Alleen toen gingen ze de bospaden op. TATATATATA Janouk ging in stuiterballen mode.

Janouk heeft het gepresteerd meer dan 20 x op haar achterbenen te staan op een traject van 7 km. En met haar wapperende blonde manen gaat ze rechtop. Erg indrukwekkend. Iedereen was onder de indruk van Janouk's acties. Ze weten niet dat Janouk ondanks alle acties wel bestuurbaar blijft gelukkig. Het hele wegtraject heeft ze gestuiterd en gegaloppeerd.
In de waterhindernis kan je makkelijk inhalen (vindt Janouk dan) en ze is met zoveel joligheid het water ingesprongen dat iedereen op de koets en de andere koetsen nat waren. Spetter spatter.
Aan de bar na afloop was Janouk het onderwerp van gesprek. Uitgeroepen tot mooi heethoofd en absoluut geen mietjes pony.

Mijn man was zo trots.
en ik ............................ ik mag vandaag onder het zadel weer de gehoorzaamheid proberen te herstellen. Fijn. Ze zal wel spierpijn hebben.