problemen met longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jessiii

problemen met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 03:48

ik heb een vraag:
het longeren gaat opzich wel goed alleen de linker kant op springt
mijn paard de hele tijd in de verkeerde galop
hoe kan ik hem in de goeie laten springen?
graag hulp:)
thanks

M_Vainqueur

Re: problemen met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:54

longeer je in een longeercirkel of in een bak?
als je in een bak longeert dan kan je beter even een stuk afzetten zodat het paard niet over de buitenschouder kan aanspringen(aanspringen in de verkeerde galop) trek hem vooral NIET naar binnen! want dan heeft het paard niet de vrijheid om zijn binnenbeen naar voren te brengen. verder vooral oefenen oefenen en oefenen en goed belonen als ze goed aanspringt. veel succes!

Jessiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 17:59

ja ik longeer in een bak Lachen
dank je voor de tip:)
het afzetten gaat denk ik niet lukken...
maarja kan niet meer doen dan oefenen dan..
meestal als ik dan longeer en dan galopeert die best hard dan springt die vanzelf over..

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 18:01

hou de lijn kort, zodat het een kleine cirkel wordt, hij heel erg naar binnen moet kijken en dus op de juiste hand aanspringt. en daarna heel langzaam langer laten.

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:26

neeem hem weer terug en laat hem nog een keertje aan galoperen, ga zo door dat dat hij in de goeie gaop zit. veel suc6

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:47

Rhinoooow schreef:
hou de lijn kort, zodat het een kleine cirkel wordt, hij heel erg naar binnen moet kijken en dus op de juiste hand aanspringt. en daarna heel langzaam langer laten.

daar ben ik het níet mee eens!
Als een paard op de kleine volte moet gaan, kan hij zijn binnenvoet niet juist neerzetten en dus alsnog in de verkeerde galop aanspringt.

Het enige wat jíj kan doen is oefenen, ik heb ook zo'n probleem en het ligt hem aan z'n bouw (niet dat er wat mis is ofzo) hoe oud is hij/zij? Als ze nog jong is , moet je gewoon door blijven gaan, oplaatst lukt het wel Lachen en dan nog flink belonen!

Mijn paard is al ouder en dan is het dus nog moeilijker om haar goed aan te springen, ze heeft hetzelfde probleem. Mijn tante (de eigenaresse) zei dat het aan de bouw lag,

succes Clown

PaulineDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:18

Heeft hij altijd al verkeerd aangesprongen of doe ie het nu plots?
Gewoon terug naar draf en opnieuw laten aanspringen. Na een tijdje zal het wel lukken.

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:21

Wat een toeval
wou sewwes ook zo een topic openen!
ik zit haast met hetzelfde probleem(mijn paard is 5jaar)

mandy_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:38

mijn paard krijg je bijna niet aan de longe, zodra je wilt gaan longeren, ken je je ski's derbij halen, want je gaat heel de bak door.. wij hebben namelijk geen longeercircel

MisDaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:25

Rhinoooow schreef:

Als een paard heel erg naar rechts kijkt is de linker galop juist makkelijker ( die schouder heeft meer vrijheid dan) en andersom.
dat zou ik niet doen.

bijzetten helpt nog wel eens, dan loopt het paard al meer aan elkaar, en gecontroleerder.

+ jaja.. daar is ze weer..
ik zou er een dierenarts eens naar laten kijken, of in iedergeval goed opletten of je nog meer rare problemen hebt..

kan ook ontlasting zijn.
contragalop is nl niet makkelijker dan normaal galopperen, zeker als het op 1 kant is, kan het dat er een been/spier vervelend aanvoelt.