Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Roxatte schreef:Wat adviseren jullie om de benen te beschermen, peesbeschermers of strijklappen ? Blijven peesbeschermers misschien beter zitten ?
Karenenditty schreef:dus als je beenbescherming gebruikt kan dat slecht zijn? of als je daarna afspuit niet?
Ik men niet maar gebruik wel rondom bescherming ivm dat ze zichzelf aan tikt. dat komt door leeftijd zeiden ze, en als ze een sprintje wil trekken bezeerd ze zich niet
ook ga ik de zee ermee in, kan dat kwaad?
Roxatte schreef:Ik vraag me eigenlijk af of strijklappen wel goed blijven zitten, heb zelf het idee dat beenbeschermers beter om het been blijven zitten...
Roxatte schreef:Strijklappen is dus voor de achterbenen en peesbeschermers voor de voorbenen, weer wat geleerd. Onze haflingermerrie strijkt haar achterbenen open (heeft ze nooit eerder gedaan) met mennen en maar ook in de trailer. We hebben nog niet zolang een tweepaardstrailer waar ze natuurlijk veel minder ruimte in heeft als in de vorige anderhalf paards waar ze alleen in stond. En misschien komt het ook omdat we nu tweespan rijden. Jullie advies is dus; strijklappen maar dan alleen als het nodig is.
Ibalia schreef:Je moet het ook even noemen bij de hoefsmid. Hij kan misschien je paard iets anders op ijzers zetten (als hij tenminste ijzertjes heeft ) of de beenstand zodanig corrigeren, datje minder last hebt van strijken.
Roxatte schreef:Ik vraag me eigenlijk af of strijklappen wel goed blijven zitten, heb zelf het idee dat beenbeschermers beter om het been blijven zitten...
Henrieke schreef:Ik adviseer als je paard niets geen bescherming nodig heeft (dus zichzelf niet beschadigd) dat je geen bescherming nodig bent. Strijklappen helpen vooral tegen het strijken aan de binnenkant van de achterbenen.
Maar als je paard het niet nodig heeft zou ik het niet gebruiken.