[AR] foto's ideaal web tech

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

foto's ideaal web tech

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 12:34

Ik wil dit tuig hoogstwaarschijnlijk gaan aanschaffen, maar ik hoor toch veel verschillende meningen over dit tuig. De een vind het een stevig tuig en goede kwaliteit. De ander vind juist van niet, omdat het snel rafelt. Daarom ben ik op zoek naar foto's en liefst erbij vermeld hoelang (en hoeveel per week) het in gebruik is.

sammykuh

Re: foto's ideaal web tech

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:52

Mijn vriend heeft dit tuig op zijn 2 span liggen. Het is denk een goede 2 jaar oud en word zo rond de 2 a 3 keer per week gebruikt (soms helemaal niet) Hij heeft niet altijd veel tijd door de weeks i.v.m eigen bedrijf enzo dus veel word het niet gebruikt. Maar het is al helemaal aan het rafelen. Hij is er zelf helemaal niet tevreden over in iedergeval.

Ik heb niet veel fotos maar hoop dat je zo een beetje een indruk krijgt. Vooral bij de uiteindes gaar het rafelen en om het iederekeer warm te maken is ook niets. Sommige riempjes krijgen we nieteens meer door de passanten omdat ze tevel gerafelt zijn.

Als je echt een combinatietuig wilt zou ik je de leathertech aanraden deze blijft langer mooi en is veel beter. Mijn vriend heeft toendertijd de webtech aangeschaft omdat deze onderhoudsvrij is en hij een hekel heeft aan tuigpoetsen haha Tong uitsteken Maar hij had achteraf gezien liever wat meer uitgegeven voor een leren tuig.

Afbeelding
Afbeelding

dit zijn de enigste die ik heb van dichtbij sorry maar hoop dat je zo een beetje een indruk hebt.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 13:26

heey thnx voor de foto's!

Ik vind het ook niet echt een heel mooi tuig, het ziet er goedkoper uit dan het is volgens mij.. niet persoonlijk bedoelt hoor!

Ik hoef eigenlijk geen combinatietuig, maar ik weet niet welk tuig ik anders zou moeten nemen. Van ideaal zit ik echt al 150duurder voor een volledig leren tuig en ik vind 400euro voor een tuig opzich niet veel, maar ik ben ook nog maar student en mijn huidige tuig kan gewoon echt niet meer.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:28

ik weet niet waar je ergens vandaan komt? maar ik heb mijn tuig zie proefiel om de bruine welsh zwart met bruin onderlegd van van uum in prinsenbeek was wel 450 euro (je hebt ook goedkopere hoor die net zo goed zijn) maar wou perse zwart met bruin onderlegd en die hebben ze niet van ideal in shetlandmaat Bloos

ik zou je gewoon aanraden een enkspan versie leer van ideal of merkloos als het maar nylon verstevigd is dan is het goed.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 13:38

ik twijfel dan alleen tussen

ideal leather tech (640,-) en ideaal luxe marathon (569,-)

Verschil is toch enkel dat je de leather tech kan uitbreiden tot twee en vierspan en luxe niet? Want dat hoeft eigenlijk van mij niet..

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:58

ja het is zonde om iets te kopen wat je niet gebruikt (naar mijn menig) ik zou gewoon de enkelspan pakken je geeft dan wel wat geld uit maar je hebt er ook jaren plezier van.

en om nou een 2e deel tuig in de kast te hebben was daar maar licht is ook zonde (verkopen gaat ook niet want nieman heeft wat aan een half 2 span tuig Knipoog

het is uiteindelijk je eigen keuze maar ik zou gewoon de enkelspan kopen.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 17:46

ik koop ook gewoon enkelspan, maar ik vraag me af wat nu t verschil is tussen de leather tech en de luxe versie van ideaal. Volgens mij is de leather uit te breiden naar twee en vierspan, maar dat doel heb ik niet.

Dus daarom denk ik dat ik voor de luxe marathon versie ga. Die is met nylon inleg, alleen ik weet niet wat ze daar precies mee bedoelen, maar dan informeer ik wel even bij Van Schie ruitersport hier bij mij in de buurt. Die kost overigens 560 euro, wat ik nog wel te doen vind, even doorsparen. Mijn huidige tuig is opeens heel slecht aan het worden. Ik wist dat hij aan vervanging toe zou zijn binnenkort, maar nu zijn die gespriempjes (waar je al je riempjes doorsteekt) van het hoofdstel los gegaan

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:16

ik heb ook web tech. heb het nu ongeveer een jaar en rij er 3a 4x per week mee en ook wedstrijden. Het rafelt nog amper wordt wel sneller wat vies omdat het stof tussen het nylon gaat zitten.

Wat ik begreep van mijn tuigmaker is dat er vorig jaar een nieuwe versie web tech op de markt is gekomen die minder rafelt dus beter van kwaliteit is. ik ben wel tevreden over mijn web tech tuig.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:14

Ik heb wel een nylon tuig maar dan van Zilco en dan de Zilco Tedex. Ik vind het veel fijner als leer, maar helaas heb ik het te kort om je een gefundeerde mening erover te geven. Het valt wel in dezelfde prijsklasse.