[AR] Leeftijd voor te mennen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wartertje

Leeftijd voor te mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 22:49

Nou de topictitel zegt het al, hoe oud moet je zelf zijn om op te mogen voor je koetsierbewijs?

flyfly

Re: Leeftijd voor te mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:42

12 Jaar.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 02:04

Recht voor je neus (op de eerste pagina van AR bovenaan) zie je zowel de FAQ als een topic over het koetsiersbewijs staan...

als je daar nu eerst eens keek in plaats van gelijk een topic met deze vraag te openen... Knipoog

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:21

het mag officieel pas vanaf 12 jaar het mennen en groomen. Allen zie je op steeds meer wedstrijden een kinderrubriek terug. Hierin is een leeftijd tot 15 jaar of soms tot 18 jaar ingesteld als ze onder de 12 zijn moer er dan een ouder ofzo naarst op de bok zitten.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 11:35

JoyCiej007 schreef:
Recht voor je neus (op de eerste pagina van AR bovenaan) zie je zowel de FAQ als een topic over het koetsiersbewijs staan...

als je daar nu eerst eens keek in plaats van gelijk een topic met deze vraag te openen... Knipoog

Daar heb ik meer dan 600x gekeken ook op site's maar er stond niets op van leeftijden.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:47

Hoe komen jullie aan deze wijsheden?

Er is geen minimale leeftijd voor het koetsiersbewijs. ADVIESleeftijd is 12 jaar, maar er zijn er verschillende die hem al daarvoor hebben gehaald.

De minimale leeftijden voor de KNHS wedstrijden (te vinden in het reglement), staan hier totaal los van.
Jeugdrubrieken etc. is bij de KNHS ook absoluut geen sprake van.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:56

JoyCiej007 schreef:

Vriendelijk Bloos

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 06:52

Mijn zoon is 12 en wil in het najaar officieel gaan starten met de pony in de dressuur en vaardigheid. Ik zou een jeugdrubriek wel geweldig vinden, want hij zou nu gewoon tegen de volwassenen moeten starten. Ik heb bij ons in Noord of Zuid Holland in ieder geval nog nooit een jeugdrubriek gezien. Maar wie weet, als hij start dat de organisatie misschien spontaan een jeugdrubriek maakt. Haha!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:01

Bij het lezen van de titel dacht ik even: zodra ze maar enigsinds rechtop kunnen zitten. Ook vanuit de maxi-cosi is het prima mennen

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:04

O leuk, ik krijg een eigen paard / pony (kan nog een week duren maar ook jaren) en wil er ook een shetje bij, dus daar kan ik dan gewoon mee mennen als ik mijn bewijs haal?

Oja is een menbewijs verplicht?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:16

Nelleke1 schreef:
O leuk, ik krijg een eigen paard / pony (kan nog een week duren maar ook jaren) en wil er ook een shetje bij, dus daar kan ik dan gewoon mee mennen als ik mijn bewijs haal?

Gaaaap
En de stickys lezen is ook verplicht

Als jij je bewijs haalt kan je nog niet mennen met een shet. Hij zal het toch ook moeten leren

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:18

menbewijs is niet verplicht. Ze roepen al jaren dat het verplicht gaat worden maar het is nooit doorgevoerd.

Ik heb hem ook niet en men ook al zon 8 jaar ofzo.

het is wel verstandig te halen als je er helemaal geen verstand van hebt of iemand die je erbij kan helpen

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:22

Napie schreef:
Nelleke1 schreef:

Gaaaap
En de stickys lezen is ook verplicht

Als jij je bewijs haalt kan je nog niet mennen met een shet. Hij zal het toch ook moeten leren

Natuurlijk moet de pony het eerst leren, zo dom ben ik ook nog niet hoor haha ik heb wel eerder met iemand samen een pony voor de kar beleerd Haha! maar nooit echt de straat op, gewoon door de bak en zandpaadjes en toen was die vrkocht Clown

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:06

Sjonniej schreef:
Hoe komen jullie aan deze wijsheden?

Er is geen minimale leeftijd voor het koetsiersbewijs. ADVIESleeftijd is 12 jaar, maar er zijn er verschillende die hem al daarvoor hebben gehaald.

De minimale leeftijden voor de KNHS wedstrijden (te vinden in het reglement), staan hier totaal los van.
Jeugdrubrieken etc. is bij de KNHS ook absoluut geen sprake van.

Nou, dat bedoel ik dus, dat staat dus ook beschreven in het KB topic Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:08

Napie schreef:
Bij het lezen van de titel dacht ik even: zodra ze maar enigsinds rechtop kunnen zitten. Ook vanuit de maxi-cosi is het prima mennen

ROFL ROFL ROFL

Het is wel zo dat baby's alles wat in hun handen 'gedrukt' word stevig vasthouden Tong uitsteken toen mijn jongste broertje nog in de kinderwagen lag, kreeg hij menigmaal de riem van onze súperlieve bulldog in de handen 'gedrukt' (beest ging dan spontaan op zijn allerzachtst lopen, superlief om te zien) en liet zo 'de hond uit' Clown

dus waarom niet mennen dan he? Clown nog een groom ernaast op de bok om te zorgen dat de maxicosi niet van de bok schuift, en huppa de marathon in Clown

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 16:53

Mijn verzorgpaard (fries) loopt al van zijn 4e in de wagen (hij is nu 8). De eigenares heeft altijd met hem gemend. Ze gaat mij dat allemaal leren dus vaardigheid komt vanzelf wel Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:42

Toch knap heh, dat al die paarden hier in de wagen kunnen lopen.
Ik vraag me nog steeds af hoe iedereen dat toch voor elkaar krijgt.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:29

dat dacht ik ook bij het lezen van die post...
of in andere posts; hij kan ook achter de wagen lopen...

zouden ze dan het spreekwoordelijke 'het paard achter de wagen spannen' bedoelen Clown ?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:44

Mijn veulentje van 2 maanden loopt al in de wagen. Al meer dan een maand zelfs! (in de vee wagen om precies te zijn Tong uitsteken ). Achter de wagen zal over een jaartje wel een enkele keer gebeuren. Voor de wagen loopt ze pas over een jaar of 3.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:45

Haha! nou dan lopen die van mij ook met zijn allen gezellig 'in de wagen', in de trailer Knipoog en inderdaad, ook ons veulentje van bijna 3 maand Clown

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 17:58

Haha, nouja je kan het ook altijd moeilijk bekijken Tong uitsteken Ik had hem eerst nog niet eens door Haha!