[AR] aan de shet-sulky-eigenaren.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

aan de shet-sulky-eigenaren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 08:58

Hoi,
toch even kort een vraagje. Heb het topic over de suky's globaal doorgelezen, en zo gauw niet gevonden wat ik zocht. Het is eigenlijk maar een heel korte vraag, waarop slechts met JA of NEE geantwoord hoeft te worden.

Ik heb een leuke shet, een leuke shet trailer, plaats voor mn tuig, maar ik kan mijn vierwielige wagen echt niet zomaar meenemen.
Dus nu keek ik eens bij die sulky's, als leuk-voor-erbij zegmaar, en die worden geleverd in 3 platte dozen als opbouwpakket.
Die dozen gaan wel passen in mn auto, maar nu vraag ik me nog af:

Eens dat ding in elkaar zit, kun je hem dan ook weer gemakkelijk demonteren, achter in de auto doen, paard in de trailer zetten en eenmaal op de plaats van bestemming aangekomen je sulky terug in elkaar zetten?

Groetjes, Lacuna

super_freek

Re: aan de shet-sulky-eigenaren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:03

Dat zou ik niet aanraden. Ik ben een hele middag bezig geweest met de sulky in elkaar te zetten. Nou hoeft hij natuurlijk niet helemaal uit elkaar, maar het ik denk dat je hem op lokatie niet binnen 10 minuten in elkaar hebt gezet.

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:04

Ja je zou het kunnen doen.
Misschien hoef je hem zelf niet helemaal uit elkaar te halen maar alleen het lamoen er af ofzo.
Maar lastig is het niet denk ik.

Ik vervoer mijn shet in de trailer met de sulky erbij.
Alleen dat vind ik iets minder fijn.
Dus ik probeer nu iets uit te vinden om de sulky aan de buitenkant van de trailer mee te nemen.
ogen plaatsen om vast te zetten en haken om de sulky aan op te hangen.
Mensen die met de paarden naar de drafbaan gaan doen dat ook dus wie weet is dat een optie.
Dat scheelt uit elkaar schroeven.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:56

Nee.

Ik heb er een ander lamoen aan gemaakt en ben 2 uur bezig geweest.

Ik wil hem ook graag buiten aan m'n trailer hangen, maar ben nog niet aan het uitvinden gegaan.

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:55

om de mijne te vervoeren heb ik het lamoen er af gehaald en er later weer op gedaan dat was echt prima te doen hoor.
alleen doe ik het liever niet.
dus probeer ik hem idd aan de buiten kant et fiksen.
@Dennis: als het goed is koop ik vanavond een andere trailer.
Dan gaan we deze twee weken een oplossing zoeken voor het karretje, zal ik je mijn bevindingen laten weten?

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:19

Om het lamoen eraf te halen moet je 4 boutjes losmaken dus dat zal wel gaan. Meer zou ik niet uit elkaar halen om te vervoeren want dat gaat het wat langer duren.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:20

Kun je niet een ophangsysteem aan de trailer maken zodat je sulky mee kan zonder hem uit elkaar te hoeven halen?

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 18:03

Tja, mijn trailer is niet zo groot (zodat ik ermee mag rijden ook zonder E-rijbewijs en met mn gewone nissan sunny)
Eigenlijk is het gewoon een schapentrailer, precies groot genoeg voor de pony.
Misschien kan ik achterop nog een systeem maken, maar ik denk dat dat gewoon niet haalbaar is met zo'n klein trailertje. Dus vandaar dat ik me afvroeg of die dingen gemakkelijk uit elkaar kunnen.

Bedankt voro de antwoorden
Lacuna

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 18:45

soms zie je het ook wel aan de voorkant, boven de dissel.

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:23

Ik heb ook een kleine sulky en een kleine trailer gehad.
IK heb toen mijn sulky aan de voorkant gehangen.
Ik heb niet echt een foto met de sulky eraan, ik kan wel even zoeken of ik een foto heb van de lege trailer.
Nou ik zal het even uitleggen, wij hebben dus gewoon een ijzere balk erop gelast, daar hingen we de sulky aan dat gaas wat bij je voeten hangt. Dan deden we voor de stevigheid twee van die losse bouten in.
Was wel een handig systeem.

Begrijp je het een beetje?

cavaljolit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:11

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:04

Lijkt me nogal overdreven zo'n trailer voor een shetlandsulky mits je een geldboom in de tuin heb en net goed heb kunnen oogsten

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:11

Ja ik doe het in ieder geval wel.

Als ik is ergens heen ga neem ik ook altijd de sulky mee. Ik maak de wielen en de lamoen los van het bankje en zet alle 3 de stukken zo in de auto. Eenmaal aan gekomen zet ik de sulky zo weer in elkaar ben ik 10 minuutjes mee bezig en dan kan ik gaan rijden. Ik haal dus niet mijn hele sulky uit elkaar, alleen de grote delen haal ik van elkaar los. Nu hebben wij geen super grote auto maar wel een station met een grote koffer bak.

Je hoeft maar 9 schroefjes los te draaien. Een nadeel is wel dat de schroefjes na een tijdje lam worden als ze te vaak los, vast, los en weer vast worden gedraait. Maar dan koop je gewoon even nieuwe boutjes voor een paar cent.

Ik doe het al 2 jaar zo en ben er super blij mee. Het is zo makkelijk en op deze manier kun je echt lekker rijden zonder een grote kar mee te slepen.

edit: Ik rij ook met een een tot pony omgebouwde schapen trailer, Misschien pas die ook op het dak daar van?

Bibiche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:35

Haaj,
Ik zoek ook een sulky voor mijn welsh A pony..
Waar had jij die sulky's gezien? als ik vragen mag?

ik zat laatst in de auto op de snelweg, en toen zag ik een trailer met paard erin en sulky daar buiten hangen, verder heb ik eigenlijk niet verstand van koetsenvervoeren of uberhaubt vervoer!

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:21

Ik denk dat je het makkelijkste een sulky via marktplaats kunt vinden. Daar worden ze nieuw en ook 2de hands aangeboden.
Via daar heb ik mijn sulky ook gekocht.

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 22:41

Ik ga morgen voor het eerst op stap met mijn nieuwe trailer.
En dan ga ik de sulky achter op de laadklep hangen.
Ben benieuwd hoe het gaat!
Mocht het echt niet lukken zal ik hem uit elkaar halen en achter in de station proppen maar liever achterop Knipoog

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 13:44

Hans van der Mee heeft ene systeem om een sulky (ook grote) achter op je trailer te monteren voor transport. Enige nadeel daaraan vind ik dat je eerst je sulky eraf moet halen voor je bij je paard kunt, niet handig voor noodgevallen als je snel bij je paard moet.