Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
zweetvos schreef:Een paar keer iemand op de E-B lijn (eventueel met zweep) die m op de volte kunnen houden zodra hij uit wil breken.
Niet te lang galoperen, vaker kleine stukjes. Desnoods na X pas in galop en na de 2e 'hoek' weer in draf. Zodat je weer in draf bent voor het punt waar hij uit wil breken. En dan steeds een stukje verder proberen te galoperen.
Verder niet proberen je paard op de volte te houden door te 'trekken'. Beter is even trekken, even los, even trekken, even los (bot gezegd). Eventueel de lijn over het hoofd van je pony heen zodat je de buitenkant een soort van begrensd.
Het is misschien een beetje zielig, maar jaa op een gegeven moment moet hij wel gaan luisteren! En idd hele kleine stukjes doen! Toen ik mijn pony moest léren longeren, deed ik ook steeds kleine stukjes...

Anoniem schreef:miss dubbele longeerlijn heb je meer controle want als je de binnenste lijn iets strakker heb stan kan hij niet naar buiten