grondwerk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

merelj

grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 20:32

Wat houd grondwerk precies in, hoord daar ook longeren en lange lijnen enz. Bij?
wat voor oefeningen horen daar dan allemaal bij?

Ik hoop dat ik hier wat wijzer van word, groetjes, Merel

josien

Re: grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:30

Grondwerk is alles wat je naast je paard doet op de grond. Dus heel erg breed van het loswerken tot het werken aan de hand op hoog niveau.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:39

Grondwerken is de voorbereiding voor eigenlijk alles wat je vanuit het zadel gaat vragen. Goed grondwerk is de basis voor elk paard. Je leert het paard wijken voor druk aan hoofd, schouder, midden- en achterhand. Je leert je paard een stapje vooruit , achteruit, naar rechts en naar links te maken. Als je dit vanaf de grond en in alle gangen onder de knieen hebt, is het vanuit het zadel ook geen probleem meer.

Ga eens even op youtube zoeken naar filmpjes met in de titel Parelli? Dat is onder andere grondwerk...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 07:59

Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je al heel wat uitleg over grondwerk tegen Ja Kom je er dan nog niet uit, kun je altijd nog een vraag stellen. Dit topic zet ik vooralsnog op slot Lachen