Ik heb geen idee wat ze qua gewicht kunnen hebben in verband met het mennen (daarom begin ik er voorlopig ook nog niet aan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Urielle schreef:Ik vind dit ook wel interessant. Wij zijn aan het kijken voor een A-pony. Maar om te mennen dus sowieso een tweespan nodig voor 1 volwassene? En als je met 2 personen op de sulky wilt?
Hoeveel weegt zo'n ding ongeveer?
Dennis schreef:Ik heb wel met een marathon wagen met daar op 2 volwassenen gereden met een enkelspan van ong 90 cm (en niet al te breed). Op de weg ging dat prima, maar in het terein werd dat te gek.
Mijn voorkeur gaat echt uit naar grote maatse shetten als je er echt mee aan de gang wil.
Ik rijd nu met een concours wagen(wat zal dat ding wegen? 50 kg oid) en als ik daar 3 volwassenen op zet komen ze op het gras er nog prima mee weg.
Met zo'n shetland sulky kom je overal met 2 personen er op. Daar crossen we mee door het bos (incl waterbak) en gaat we mee het strand op (alleen vind je wagen dat zout niet zo fijn).
miriamrocky schreef:ik rij met een b pony van 125 mijn kar weegt 90 kilo ( lekker licht ) en we zitten zowiezo met 2 volwassene er op en dat trekt die makelijk
ook men ik nu met 2 span schetjes van 104 en die hebben een vrij zware kar ( kunen ze niet in hun 1tje treke ) maar in 2 span treken ze het makelijk
sammykuh schreef:Ja, dat dacht ik ook al...miriamrocky schreef:ik rij met een b pony van 125 mijn kar weegt 90 kilo ( lekker licht ) en we zitten zowiezo met 2 volwassene er op en dat trekt die makelijk
ook men ik nu met 2 span schetjes van 104 en die hebben een vrij zware kar ( kunen ze niet in hun 1tje treke ) maar in 2 span treken ze het makelijk
weegt jou kar maar 90 kilo die platen alleen wegen dat toch al
viola schreef:Ik ben het helemaal met blackdevils eens en denk dat hij toch het meeste in de buurt komt met de gewichten van pony's. Veel mensen schatten de pony's echt te zwaar in. Ok veel shetten zijn ook te zwaar maar daar gaan we hier niet van uit he, dat extra vet zorg er niet voor dat een pony meer kan trekken
anneliesdj schreef:De shet van mij heeft geen extra vet, ik zeg niet voor niets dat ze luxe gebouwd is...