Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DendroFleur schreef:Volgens mij heeft het paard normaal geen last van de ribbels als ze naar voren liggen maar komen ze pas in aanraking met de tong als het bit gaat kantelen. Zouden de ribbels naar achteren liggen dan liggen ze altijd op de tong tot je een ophouding maakt, dan kantelen ze van de tong af.
Citaat:Ik adviseer mensen altijd een liverpool met ribbels en deze gewoon met de ribbels naar voren te plaatsen.
DendroFleur schreef:Waarom is het eerste leidselgat het scherpste? Naar mijn idee is het onderste het scherpste, een even grote ophouding geeft meer kanteling van de scharen en dus het bit. De kinketting wordt ook meer aangetrokken.
Cowgirl schreef:Citaat:Ik adviseer mensen altijd een liverpool met ribbels en deze gewoon met de ribbels naar voren te plaatsen.
Maar dan werkt het bit dus altijd op zijn scherpst in. Ongeacht het leidsel gat.(eerste leidselgat op deze manier is dan ook de sterkste op deze manier)
Ik zou op deze stand nooit beginnen...altijd op de mildste ...scherper kan dan altijd nog.
Cowgirl schreef:Er gaan idd dingen door elkaar heen.
Doe ik de ribbels naar achteren en trek ik aan de leidsels dan draaien de ribbels omhoog dus van de tong/lagen af .
Cowgirl schreef:Met de ribbels naar voren is de scherpe inwerking. Een liverpool heeft een hefboomwerking dus als ik aan de leidsels trek komen de ribbels op de tong/lagen terecht.
Doe ik de ribbels naar achteren en trek ik aan de leidsels dan draaien de ribbels omhoog dus van de tong/lagen af .
Stado schreef:Haha, lekker duidelijk![]()
Maar als ik het goed begrijp zou het dus niet uitmaken als je de brilstand gebruikt. Want ik heb mijn leidsels idd door de bril van het bit waardoor hij geen hefboom maakt. De ribbels wijzen bij mij nu naar voren, maar dan draai ik hem vandaag eens om. Kijken hoe hij dat vind...