[AR] Zelf sulky bouwen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Zelf sulky bouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 02:26

Ik ben bezig mijn pony te beleren, we zijn nog maar heeeeeel in het begin (stemcommando's), maar ik wil me vast orienteren.

Als ik zo op internet kijk, bijv. op marktplaats.nl en dat soort sites, zie ik vaak ponywagens die overduidelijk opgebouwd zijn uit autostoelen en bolderwagens. Ik weet dat dat niets is, maar toch komt zo het idee: hoe kun je er zelf één bouwen? Ik heb wel al een idee in mijn hoofd over hoe hij er dan uit zou moeten komen te zien, en mijn vader zou het ijzerwerk kunnen doen (heeft er ong. 50 jaar ervaring mee), mijn neef het houtwerk, en mijn moeder en ik de bekleding en alles.

Vraag rest dan alleen (ook alleen ter orientatie nog, moet er nog eens heel goed over nadenken), waar moet je dan op letten? Heeft iemand misschien bouwtekeningen van wagentjes?

Het is een shet van 74 cm hoog, en het is de bedoeling dat er 1 iemand op komt te zitten (ik), heeeeeeel misschien twee mensen.

Alvast bedankt Lachen

sammykuh

Re: Zelf sulky bouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 11:00

heb er geen zelf gemaakt maar wel gerenoveerd.
Je meot geod letten op de balans indeling dat het wagentje niet te makelijk naar voor of naar achter kiept. verder moet je rekening houden met de hoogte van je pony zodat je hem niet de hoog of te laag maakt.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 16:06

voor al het geld wat je er zelf in steekt heb je al snel een net tweedehands wagentje en dan heb je de uren die je vader erin gaat stoppen nog niet meegerekend. Ik vind persoonlijk dat je dat echt moet doen als je het leuk vind! en niet om uit te sparen..

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 18:59

Hmmm... ik kan via mijn neef een heel goedkope bolderkar krijgen (nieuw via zijn werk), en mijn vader kan het ijzer gratis mee krijgen en lassen. Dus met een vierwieler moet ik vooral ook zorgen dat de lamoenen op de goede hoogte hangen?

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:05

khirshanta schreef:
Hmmm... ik kan via mijn neef een heel goedkope bolderkar krijgen (nieuw via zijn werk), en mijn vader kan het ijzer gratis mee krijgen en lassen. Dus met een vierwieler moet ik vooral ook zorgen dat de lamoenen op de goede hoogte hangen?

lamoenen goede hoogte en de wielen van de bolder kar eraf die zijn niet egt geschikt voor een paard. bij hca klarenbeek kun je speciale wielen kopen voor menwagens

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:55

Een bolderkar lijkt me nou niet uitermate geschikt voor het doel waarvoor je het wilt gebruiken...

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 16:35

Nou, eigenlijk is het best fijn, met wat aanpassingen in banden, licht en sturing is het juist het ideale middel om te beginnen. Natuurlijk de lamoenen eraan maken, zorgen dat alles goed ligt, maar er is iemand in de buurt de ook echte koetsen en alles repareert. Daar ga ik ook vragen hoe en wat, het is alleen even een orientatie, misschien dat er meer mensen zijn die er ervaring mee hebben

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:19

Als je er toch één zelf wilt maken (Sulky) dan zou ik veel fotos verzamelen. Ik weet niet hoe handig je vader is met lassen maar hij zou het na kunnen maken?
Waar je dan inderdaad goed op moet letten is balans en hoogte.
Misschien kan iemand fotos maken en maten doorgeven van zijn/haar sulky.
Succes!