leren longeren aan tinker,,

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suzannePAARD

leren longeren aan tinker,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 16:56

hoi,
de tinker die ik verzorg snapt het niet longeren hij komt steeds op me afrennen en begint te bokken naar mij toe
heel verveldend... ik jaag hem tekens weg met de longeerzweep maar als ik hem in stap,draf,galop probeer te krijgen doet hij het
tegenovergestelde. BV als ik wil dat hij gaat stappen is hij niet in stap te krijgen, hij blijft maar draven
wat moet ik doen om hem dat "aanteleren"

dolor

Re: leren longeren aan tinker,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 10:12

jij moet in het midden gaan staan en de hulpen geven terwijl iemand je paard vast houdt en hem begeleidt. dus jij zegt draf, dan moet diegene die je paard vast heeft met hem gaan draven. en zo alle gangen en zo doen en hem leren draaien en noem maar op. dit doe je een paar dagen. als dit goed gaat moet diegenen die hem vast hield hem los laten en een klein beetje afstand nemen zodat je paard het meer zelf gaat doen. ze moet nog wel meelopen want dan heeft hij nog wat steun aan haar. en zo bouw je het steeds verder af totdat ze niet meer nodig is en je paard zelfstandig kan lopen.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 17:06

Ben het met dolor eens, verder begrijpt een paard lichaamstaal beter dan onze taal. Als jij dus met je mond zegt stappen, maar met je lijf zegt.. zorg dat je uit m'n buurt blijft.. dan zal hij dat laatste doen... Lichaamstaal is in deze dus ook erg belangrijk!

Celinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:38

Zorg dat je de drijvende kracht bent! En op de lijn van zijn achterhand blijft lopen. Dan kan hij weinig doen. 'dwing'hem vooruit met de longeerzweep.
Ik wens je veel succes!
-x-