Onze pony 1.03 hebben we gekocht om mee te gaan mennen. We hebben hem gekocht als beleerd voor de kar. Maar ik heb hem niet voor de kar gezien, vrij naief. Maar zelf heb ik nog geen ervaring en de verkopende eigenaresse was toen ze hem verkocht hoog zwanger. Karretje heb ik er bij gekocht maar die vond ik er zelf niet zo geweldig uit zien (twee wielig) en heb ik weg gegeven.
Mijn geduld wordt zwaar op de proef gesteld half juli heb ik mijn eerste men les en binnen kort komen ze met ons nieuwe marathon wagentje en men tuig om dat op maat te maken etc.
Tot die tijd ben ik zelf met hem aan het longeren en aan het wandelen en tutten. Longeren gaat ook nog niet super, stap aan de longe is er bijna niet bij. Het liefst blijft hij draven en galoperen. (die ongehoorzaamheid maakt mij ook al ongerust). Ik heb 2 bijrijdstertjes van 12 en 13 jaar met ieder 6 jaar rijervaring (en klein van stuk en licht van gewicht). Maar de dames hebben hun handen vol aan hem. Hij ziet vooral veel bak kabouters en dan rent hij naar de andere kant van de bak.
Als ik met hem wandel zoals gisteren met veel wind is hij ook behoorlijk druk en schrikkerig.
Ik begin mij hier door steeds meer af te vragen of ik wel een goede koop heb gedaan? Is hij echt wel geschikt om voor de kar te lopen? Waarschijnlijk weet ik dit pas op het moment dat ze het mentuig op maat komen maken en hem voor de marathon wagen gaan spannen.
Hij is ander halve maand geleden bij ons gekomen en voelt zich helemaal het mannetje als enige man in een wei vol merrietjes.
Een paard wat onder het zadel veel schrikt is dat nog wel een goed men paard?
Hij is trouwens net 5 geworden.
Alvast bedankt voor jullie antwoord?
Ik wordt gewoon door dit wachten nogal onzeker..........