Ik ben begonnen met Verona de pas aan te leren. Ze tilt goed haar voetje op, maar ze wil hem
niet voortdurend naar voren gooien. Wanneer ze alleen haar voet optilt moet je haar op het
begin ook belonen. Maar nu doet ze dus alleen nog maar haar voetje optillen en niet naar voren
gooien..
Het is pas de eerste keer dat ik dit met haar oefen. Maar ik wil niet dat ze dadelijk alleen nog
maar haar voet optilt en hem niet naar voren gooit, doordat ik haar daar ook voor heb beloon.
Maar het is toch niet zo dat ik haar moet straffen of niet moet belonen wanneer ze alleen haar
voetje optilt met 'Pas'? Of is dit juist wel de bedoeling zodat ze echt haar been naar voren gooit..
Alvast bedankt voor de hulp!

. Toen ben ik begonnen met haar been op te tillen en met m'n hand naar voren te strekken, dan zei ik het comando, zette het been neer en gaf een beloning. Na een paar keer deed ze het zelf als ik het zei. Gewoon iedere dag een keer herhalen en niet opgeven. De mijne doet de spaanse pas op stem of ohz gebruik ik er wel eens een zweepje bij en m'n been: